Chcę ofertę
Menu

Content marketing zdobywający klientów

Twoja strona internetowa jest jak puste lotnisko?

Content marketing to sposób na zwiększenie ruchu na twojej stronie WWW i dotarcie do potencjalnych klientów w organiczny sposób. My zajmujemy się procesem - ty zyskujesz zasięg i klientów. Według wyników badań zaprezentowanych przez serwis Demand Metric aż 70% konsumentów częściej czerpie informacje z blogów niż tradycyjnych reklam.

Wyślij zapytanie
Realizujemy content marketing dla wielu branż:

Obszary działań w ramach content marketingu

Audyt treści

Strategia

Content plan

Ekspercki content

Analiza efektów

Audyt treści pozwala zrewidować obecną strategię content marketingu oraz zwiększyć skuteczność treści, które już powstały na stronie.

  • audyt dotychczasowej strategii treści
  • zlokalizowanie tzw. content gaps
  • wytyczenie nowego kierunku działań

W ramach strategii content marketingowej, określamy grupy docelowe, szacujemy ich potencjał oraz dobieramy sposoby dotarcia do nich.

  • dobór odpowiednich grup docelowych
  • oszacowanie potencjału danej strategii
  • rozłożenie działań strategicznych w czasie

Content plany to kompletna lista tematów do realizacji dla autorów klienta, popartych potencjałem i zawierających wskazówki tworzenia.

  • wybór tematów, które mają potencjał
  • przygotowanie dokładnych wytycznych
  • dobór autorów tworzących treści

W ramach content marketingu tworzymy także treści specjalistyczne, w takich obszarach jak finanse czy medycyna. Do każdego projektu dobieramy ekspertów w danej branży.

  • dostarczenie wytycznych autorom
  • tworzenie artykułów eksperckich
  • wewnętrzna korekta i optymalizacja

Po stworzeniu contentu, monitorujemy jego efekty. W oparciu o dane podejmujemy decyzje o rozwoju, optymalizacji bądź zmianie strategii działań.

  • analiza dotychczasowych efektów
  • korygowanie przyjętej strategii
  • optymalizacja działań strategicznych

Content marketing w IF.PL – jak to robimy i co możesz zyskać?

Badanie grup docelowych

Dobrze dobrane grupy docelowe oraz określenie ich potrzeb i intencji to kluczowa kwestia. Ten krok jest początkiem drogi prowadzącej do żywego zainteresowania twoimi usługami, a w konsekwencji – do zwiększenia sprzedaży.

Język komunikacji

Dobieramy odpowiedni język komunikacji – spójny z obecną strategią twojej firmy, a także wychodzący naprzeciw potrzebom potencjalnego klienta. Wybieramy skuteczne rozwiązania, które przyniosą twojej firmie zysk.

Content plan

Nasze content plany są dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów i celów biznesowych. Content ideas, zgodne z intencjami użytkowników oraz frazami wpisywanymi przez nich w wyszukiwarkę, szczegółowo opisujemy.

Szacujemy potencjał

Oszacowany potencjał ma u nas zarówno każdy proces, jak i każda content idea. Celem działań content marketingowych jest efekt, dlatego szacujemy potencjał treści w zakresie tematycznym dopasowanym do twojej firmy.

Project management

Oszczędzamy twój czas, zajmując się całym procesem tworzenia contentu – od dobrania grupy docelowej, przez wymyślenie tematów i ich realizację aż po publikację. Współpracujemy także z redakcjami i redaktorami klientów.

Dobór ekspertów

Do każdej tematyki dobieramy ekspertów w danej dziedzinie – na podstawie ich doświadczenia i wykształcenia. Dzięki temu nie musisz szukać specjalistów na własną rękę. Możesz polegać na naszej bazie autorów.

Kontrola jakości

Kontrolujemy jakość treści – nie tylko merytoryczną i stylistyczną. Dbamy również o to, by teksty były przyjazne użytkownikowi. My nad tym czuwamy, a ty w tym czasie możesz zająć się rozwojem innych obszarów w firmie.

Publikacja treści

Dopinamy prace nad contentem na ostatni guzik. Zajmujemy się: formatowaniem, linkowaniem, publikacją w CMS-ie, doborem zdjęć głównych i dodatkowych. Zyskujesz w ten sposób treści atrakcyjne wizualnie i skuteczne.

Mierzenie efektów i wnioski

Mierzymy efekty działań. Tworzymy raporty uwzględniające ruch, konwersję i efekty realizowanej dla twojej firmy strategii content marketingowej. Z nich wyciągamy wnioski do ciągłego doskonalenia procesu.

Case study

+150% w branży Parenting w 1,5 roku

W przypadku portali tematycznych pierwsze miejsce w badaniach Megapanelu to sukces w wielu wymiarach. Po pierwsze – zapewnia uwagę reklamodawców. Po drugie – daje pole position w wyścigu po nich, a także zwiększa wpływ brandu i serwisu na rynek. W poniższym case study opowiem jak wyglądał proces SEO w serwisie eDziecko, który w przeciągu półtora roku osiągnął pierwsze miejsce w kategorii parenting w Megapanelu oraz o wpływie SEO na ten wynik.

Rekomendacja

Z założycielami agencji IF.PL. pracowałem w latach 2015-2018 pełniąc funkcję dyrektora technologii i rozwoju produktów Gazeta.pl. Panowie stworzyli praktycznie od zera zespół ekspertów SEO. Mieliśmy wtedy problem związany z degradacją ruchu z wyszukiwarek. Uruchomiliśmy całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Z jednej strony były to zaawansowane technologicznie zmiany w systemie publikacji artykułów Gazeta.pl. Z drugiej, tworzyliśmy autorskie narzędzia wspomagające pracę nad SEO i zajmowaliśmy się edukacją redakcji. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy Panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl

Wchodzę w to, działajmy!

Formularz kontaktowy

Wyślij wiadomość

FAQ – O co chodzi w content marketingu?

Co to jest content marketing? 

To strategia marketingowa skupiająca się na tworzeniu atrakcyjnych treści i promocji ich w kanałach online. Rozwiązując problemy potencjalnych klientów, firma zyskuje uznanie i szanse na lead/polecenie.

Jakie firmy potrzebują content marketingu? 

Gdy twój produkt i brand wyróżnia się spośród konkurentów, ale nie wiesz, jak dotrzeć do swoich klientów – content marketing jest dla ciebie.

Jakie korzyści przynosi marketing treści? 

Jest to rodzaj reklamy inbound – to użytkownik znajduje markę, a nie reklama trafia do użytkownika. Długoterminowo buduje rozpoznawalność marki i merytoryczność brandu wśród konkurentów. Dodatkowo rozwój content marketingu wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększa ruch organiczny.

Czym jest strategia content marketingowa? 

Podczas ustalania strategii działań content marketing określamy grupę docelową, która z biznesowego punktu widzenia najlepiej przełoży się na oczekiwany efekt (ruch, konwersje, leady). Następnie dobieramy formę dotarcia i potrzeby wybranej grupy, a także jej potencjał i działania w czasie.

Po jakim czasie content marketing zaczyna przynosić efekty? 

Czas na osiągnięcie efektów zależny jest od skali działań. Po pierwszych 3 miesiącach warto już ocenić efekty działań. Warto pamiętać, że treści przynoszą ruch i klientów także wiele miesięcy po ich stworzeniu.

Jakie treści tworzymy w ramach content marketingu? 

Strategia content marketingowa może przyjąć różne formy. Może to być seria artykułów, grafik, praktycznych narzędzi. Czasami strategia może zakładać budowę całej sekcji blogowej lub portalu tematycznego. W ramach naszych działań skupiamy się na połączeniu elementów wizualnych – typu grafiki – z treścią w formie pisanej.

Jakie treści tworzymy w ramach content marketingu? 

Rozwój brandu, jego rozpoznawalności, a także zasilenie strony praktycznymi i atrakcyjnymi dla internautów treściami przyczynia się do zwiększenia ruchu SEO – zarówno na nowe, jak i dotychczasowe treści na stronie WWW.

Czym się różni content marketing od social media marketingu? 

Content tworzony w ramach content marketingu może zostać użyty także w social mediach, co podwyższy jego skuteczność. Social media marketing jest osobną usługą, która pomaga przyciągnąć więcej internautów do materiałów na stronie.