Chcę ofertę
Menu
Wróć
/ Artykuły

Co sprzedawać na Allegro? Sprawdziliśmy 1000 aukcji 

Co sprzedawać na Allegro? Sprawdziliśmy 1000 aukcji 

W dobie rosnącej konkurencji na rynku e-commerce wybór odpowiedniego asortymentu na platformach sprzedażowych, takich jak Allegro, staje się kluczowy dla osiągnięcia sukcesu biznesowego. Dzięki dokładnej analizie trendów rynkowych i preferencji konsumentów sprzedawcy mogą dostosować swoją ofertę. Zastanawiasz się, co sprzedawać na Allegro? Sprawdź nasz najnowszy poradnik dla e-commerce 2024 i 2025.  

  • Spis treści
  • Jak wyglądają statystyki dla polskiego e-commerce? 
  • Co najlepiej sprzedaje się na Allegro i w internecie?
  • Co się sprzedaje na Allegro w 2024 roku?
  • Co się sprzedaje na Allegro – Statystyki 2024
  • Co warto sprzedawać na Allegro? Wartość produktów
  • Teraz już wiesz, co sprzedawać na Allegro

Jak wyglądają statystyki dla polskiego e-commerce? 

Zgodnie z raportem e-Izby 2023 “Dekada polskiego e-commerce”, aż 150 000 polskich przedsiębiorców prowadzi sprzedaż online za pośrednictwem własnej strony www, jak i znanych marketplace’ów (np. Allegro, Amazon). Obecnie 58% Polaków uważa, że zakupy przez Internet są znacznie lepszą opcją niż tradycyjna wizyta w sklepie stacjonarnym. 

Co to oznacza dla właścicieli firm? Konieczność przeniesienia swoich towarów i usług do cyberprzestrzeni. Aby to zrobić, należy przeprowadzić analizę rynku pod względem popytu na konkretny produkt, a także opracować zoptymalizowaną strategię sprzedażową. Dodatkowo warto pamiętać o sezonowości i tzw. martwych miesiącach, w których sprzedaż może być niska. 

Według analityków z PMR, szacowana wartość krajowego rynku e-commerce w 2022 roku wynosiła około 92 mld złotych, obecnie natomiast sięga 124 mld złotych. W 2026 roku branża handlu elektronicznego ma stanowić 20% całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Siłą napędową, która przyczyniła się do wzrostu sprzedaży internetowej w minionych latach, była pandemia COVID-19. W nadchodzących latach coraz większy wpływ będą mieć młodsi konsumenci, którzy będą bardziej skłonni do dokonywania zakupów online. Nie można zapominać o ciągłym doskonaleniu oferty przez sklepy internetowe – bezpłatna i szybka dostawa, a także inne udogodnienia. 

Co najlepiej sprzedaje się na Allegro i w internecie?

Wielu sprzedawców zastanawia się, co sprzedawać na Allegro, aby osiągnąć wymarzony cel sprzedażowy. Regularnie przeprowadzane są badania i analizy, które identyfikują popularne kategorie wśród polskich konsumentów, co pozwala dostosować asortyment do ich aktualnych potrzeb. Raport Strategy& „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” wykazał, że w 2024 roku najlepiej sprzedawały się produkty z kategorii: 

  • Moda (35,7%), 
  • Elektronika (23,6%), 
  • Zdrowie i uroda (10,8%)
  • Dom i ogród (9,2%), 
  • Sport i rekreacja (7,1%), 
  • Produkty dziecięce (6,2%),  
  • Jedzenie i napoje (5,2%), 
  • Pozostałe (2,2%). 

Co się sprzedaje na Allegro w 2024 roku?

Specjaliści z firmy Strategy& szacują, że w 2024 roku poniższe kategorie nadal będą w kręgu zainteresowania i zwiększą wartość rynkową e-commerce: 

  • Elektronika i AGD (35 mld złotych), 
  • Moda (28 mld złotych), 
  • Dom i ogród (20 mld złotych), 
  • Zdrowie i uroda (17 mld złotych), 
  • Motoryzacja (16 mld złotych), 
  • Książki i media (12 mld złotych).  

Źródło: Strategy& “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027” 

Oto kilka propozycji, co sprzedawać na Allegro w 2024 i 2025 roku. Pamiętaj, zwróć uwagę na popularność danych produktów, a także sezonowość, która ma istotny wpływ na destabilizację sprzedaży w określonym czasie. W dalszej części artykułu dokonaliśmy również analizy 1000 aukcji na Allegro. Dzięki niej zobaczysz, które produkty są popularne w danej kategorii, a także która sekcja najbardziej dochodowa. Zostań z nami do końca.

Artykuły sezonowe 

Sprzedaż produktów sezonowych na Allegro cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Produkty takie jak sprzęt i urządzenia ogrodowe są szczególnie poszukiwane w okresie wiosennym, natomiast latem klimatyzatory i wiatraki zyskują na popularności. Pod koniec sierpnia artykuły szkolne stają się coraz bardziej pożądane. Wraz z nadejściem zimy, dekoracje świąteczne zyskują na znaczeniu, a popyt na nie wzrasta. 

Elektronika

Produkty elektroniczne, takie jak telefony, urządzenia AGD, laptopy czy tablety, zawsze będą popularne. Wraz z dynamicznym rozwojem technologicznym, nowi użytkownicy chętnie sięgają po coraz nowsze modele urządzeń. Zainteresowaniem cieszą się również smartwatche, roboty wielofunkcyjne, odkurzacze pionowe, bieżnie i ekspresy do kawy.

Produkty dziecięce

Artykuły przeznaczone dla dzieci również mogą być strzałem w dziesiątkę. Na Allegro są popularne zabawki, lalki, gry planszowe oraz produkty do pielęgnacji. Warto zwrócić szczególną uwagę na święta lub nadchodzący rok szkolny. 

Co się sprzedaje na Allegro – Statystyki 2024

Interesują Cię dane dotyczące sprzedaży na Allegro 2024? Przeprowadziliśmy analizę za pomocą narzędzia TradeWatch dla 1000 najpopularniejszych produktów, sprzedanych na przestrzeni ostatnich 30 dni [dane z dn. 19.05.2024]. Sprawdź, co warto sprzedawać na Allegro wiosną.  

Poniżej przedstawiamy procentowe rozłożenie kategorii dla TOP 1000 aukcji: 

  • Sprzęt i narzędzia – 27% 
  • Ogród i dom – 26% 
  • Elektronika – 14% 
  • Sprzęt AGD – 14% 
  • Hobby i sport – 12% 
  • Moda – 4% 
  • Produkty dla mamy i dziecka – 3% 
  • Artykuły papiernicze – <1% 

Popularną kategorią produktową w okresie wiosennym jest sprzęt i narzędzia (27%). Cenione przez klientów Allegro produkty w danej sekcji pod względem ilości transakcji, to m.in.: 

  • myjka ciśnieniowa,  
  • podkaszarka, 
  • polerka samochodowa, 
  • kompresor, 
  • podnośnik, 
  • glebogryzarka, 
  • wiertnica, 
  • zakrętarka udarowa, 
  • pilarka, 
  • drabina aluminiowa. 

Na kolejnym miejscu znalazła się sekcja ogród i dom (26%). Warto zatem sprzedawać produkty i akcesoria, takie jak: 

  • leżak ogrodowy, 
  • hamak, 
  • zestaw kempingowy, 
  • szklarnia, 
  • osłona na ogrodzenie, 
  • namiot, 
  • basen, 
  • trampolina, 
  • meble ogrodowe, 
  • grill. 

Według kategorii elektronika (14%), można zwrócić szczególną uwagę na popularność poniższych produktów: 

  • modem router, 
  • projektor,  
  • elektroniczny tłumacz, 
  • alkomat, 
  • drukarka, 
  • tablet, 
  • głośnik przenośny, 
  • czytnik e-booków, 
  • laptop, 
  • aparat. 

Nie od dziś wiadomo, że sprzęt AGD (14%) towarzyszy nam w życiu codziennym. Według naszych statystyk poniższe propozycje cieszą się popularnością wśród kupujących na Allegro: 

  • blender bezprzewodowy, 
  • robot kuchenny, 
  • żelazko, 
  • saturator do wody, 
  • myjka ultradźwiękowa, 
  • garnki, 
  • parownica do ubrań, 
  • wentylator, 
  • kostkarka do lodów, 
  • odkurzacz. 

W przypadku kategorii hobby i sport (12%) do czołowych produktów możemy zaliczyć: 

  • deskorolkę elektryczną, 
  • hulajnogę miejską, 
  • rower stacjonarny, 
  • bieżnię domową, 
  • deska do plywania, 
  • łódka zanętowa, 
  • drążek do treningów, 
  • fotel wędkarski, 
  • bramka do piłki nożnej, 
  • rower miejski. 

Moda (4%) to przede wszystkim ubrania, obuwie oraz biżuteria. Oto co opłaca się sprzedawać: 

  • damską marynarkę, 
  • koszulę flanelową, 
  • sandały skórzane, 
  • złoty medalik, 
  • buty typu adidas,  
  • koszulkę na ramiączkach, 
  • trampki, 
  • klapki, 
  • spodniobuty wędkarskie, 
  • białą koszulę. 

Produkty dla matki i dziecka (4%) to m.in.: 

  • biustonosz ciążowy, 
  • koszula do karmienia piersią, 
  • długopis 3d (drukarka) dla dzieci, 
  • kokon niemowlęcy, 
  • rowerek biegowy, 
  • hulajnoga trójkołowa dla dzieci, 
  • wózek spacerowy, 
  • stół wodny do zabawy, 
  • monitor oddechu dla niemowląt, 
  • autko na akumulator. 

Na samym końcu znajdują się artykuły papiernicze (<1%). Najpopularniejszym produktem są karty podarunkowe. 

Co warto sprzedawać na Allegro? Wartość produktów

Na podstawie analizowanych danych od kwietnia 2024 do maja 2024 [źródło: TradeWatch] możemy stwierdzić, że na ok. 1000 transakcji

  • 311 było powyżej kwoty 2000 zł, 
  • 527 było powyżej 1000 zł
  • 251 było poniżej 500 zł. 

Jak wygląda suma transakcji per kategoria? Przedstawiamy poniżej tabelaryczne zestawienie.  

Kategoria Suma transakcji w TOP 1000 Procentowa wartość  
Ogród i dom  23 709 24% 
Moda  21 743 22%  
Sprzęt i narzędzia  17 197  18% 
Produkty dla mamy i dziecka  11 264  11%  
Sprzęt AGD  9 313 9%  
Hobby i sport  7 556  8%  
Elektronika  6 501  7%  
Artykuły papiernicze  865  1% 
Źródło: Opracowanie własne na podstawie analizy wyników z TradeWatch.

Wzięliśmy pod lupę dodatkowo sumę wartości transakcji per kategoria, która może być przydatna w weryfikacji opłacalności dla towarów z poszczególnej sekcji.  

Kategoria Suma wartości transakcji w TOP 1000 Procentowa wartość  
Ogród i dom  16 945 142 zł 25% 
Moda  2 500 461 zł 4%  
Sprzęt i narzędzia  18 765 290 zł 18% 
Produkty dla mamy i dziecka  1 836 937 3%  
Sprzęt AGD  8 716 208 zł 13%  
Hobby i sport  8 209 859 zł  12%  
Elektronika  9 761 420 zł 15%  
Artykuły papiernicze  190 517 zł <1% 
Źródło: Opracowanie własne na podstawie analizy wyników z TradeWatch.

Łączna suma transakcji dla powyższych kategorii wyniosła 66 925 834 zł [dane od 19 kwietnia 2024 do 19 maja 2024]. 

Teraz już wiesz, co sprzedawać na Allegro

Znaczący wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce, napędzany pandemią COVID-19, sprawił, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na dołączenie do popularnych marketplace’ów. Aby osiągnąć sukces na Allegro, powinieneś zwrócić uwagę na popularność produktów sezonowych oraz dostosować strategię sprzedażową do potrzeb rynku. Z naszego artykułu dowiedziałeś się właśnie, co sprzedawać na wybranej platformie, a także, które produkty są najbardziej opłacalne.

Źródła:

  1. https://www.pmrmarketexperts.com/wiadomosci/polski-rynek-e-commerce-w-2022-r-osiagnie-wartosc-92-mld-zl/ [27.03.2024], 
  2. https://www.trade.gov/country-commercial-guides/poland-ecommerce [04.04.2024], 
  3. E-Izba, Raport “Dekada polskiego e-commerce”,
  4. Gemius Polska, Raport „E-commerce w Polsce 2023″,
  5. TradeWatch, Analiza 1000 aukcji Allegro od 19 kwietnia do 19 maja 2024.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję