Długości title i description w Google – Poradnik na 2024 rok
Poprawnie napisane meta description i title to podstawa każdej strony internetowej. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie ewoluują, co oznacza, że firmy muszą regularnie dostosowywać swoje strategie SEO do nowych wytycznych. Jaka długość opisu będzie optymalna? Jak przygotować poprawny title? W tym artykule przedstawiamy najlepsze rekomendacje i praktyki w zakresie tworzenia meta description i tagu title na 2024 rok.
- Spis treści
- Czym są tag title i meta description?
- Długość title i meta description w 2024 roku
- Jak Google dostosowuje długość title i description w wynikach wyszukiwania?
- Jak napisać dobry opis meta description i tag title w 2024 roku?
Czym są tag title i meta description?
Title i description są elementami zawartymi w kodzie HTML, które informują użytkowników i roboty wyszukiwarek o zawartości danej podstrony. Tag title, to tytuł danej strony. Wyświetla się odbiorcom w wynikach wyszukiwania (1.1 na poniższym obrazku) oraz na pasku w górnej części przeglądarki. Meta description, to widoczny poniżej krótki opis strony, który powinien zachęcać użytkownika do przejścia na stronę z wyników wyszukiwania (1.2).
Elementy te znajdziemy także w kodzie HTML danej podstrony. Wyglądają one następująco:
<title>Konsultacje SEO - Ekspercka wiedza od Agencji IF.PL</title>
<meta name="description" content="Spadki ruchu, wdrożenia projektów? Skorzystaj z Konsultacji SEO i zdobądź
wiedzę zdobytą podczas setek projektów przez Ekspertów IF.PL" />
Długość title i meta description w 2024 roku
Jak długie powinny być opisy i tytuły podstron, aby spełniały swoją rolę w wyszukiwarkach? Google nie udostępnia konkretnych wytycznych, jednak możemy opierać się na zakresach długości tych elementów na podstawie liczby pikseli i znaków. Rekomendowana długość title i description wygląda następująco:
Usługa | Ilość pikseli | Ilość znaków |
Tag title w wynikach wyszukiwania | do 580 | od 50 do 70 |
Meta description w wynikach wyszukiwania | do 920 | od 150 do 170 |
Tytuł w usłudze Google Discover | do 800* | od 70 do 100 |
Tytuł w usłudze Google News | do 580* | od 50 do 85 |
*są to uśrednione dane, zależne od sposobu liczenia i używanego urządzenia
Wartości wyrażone w pikselach przedstawiamy z jednego ważnego powodu. Na poziomie wyników wyszukiwania Google nie bierze pod uwagę liczby znaków, a rozmiar elementu w pikselach. W przypadku znaków, mała litera „i” będzie różnić się szerokością od „O” napisanego wielką literą (różnica to aż 11,1 pikseli).
Stanowisko Google na temat długości title
John Mueller i Gary Illes poruszyli temat długości tagu title, podczas 15 odcinka podcastu ‘Google off the Record’. Oto fragment wypowiedzi Illyesa, analityka pracującego w Google:
Gary Illyes:
“The <i>title</i> length, that’s an externally made-up metrics.”
“Try to keep it precise to the page, but I would not think too much about how long it is and whether it’s long enough or way too long.”
Wnioski, jakie można wyciągnąć z tej dyskusji, to:
- Długość tagu title to sztuczny wskaźnik stworzony zewnętrznie (poza Google).
- Tytuł powinien być dobrany tak, aby był adekwatny do treści strony i nie powinniśmy zbytnio zastanawiać się nad jego długością.
Współpracując z klientami, zalecamy tworzenie tytułów (title) o odpowiedniej długości, zgodnej z podanym powyżej przedziałem liczby znaków. Doświadczony copywriter bez problemu stworzy efektywny tytuł, który spełni określone standardy długości.
Jak Google dostosowuje długość title i description w wynikach wyszukiwania?
W wyszukiwarkach wyświetlana jest ograniczona liczba znaków w polach title oraz description, dlatego jeśli dana treść przekroczy ustalony limit, to nie zostanie wyświetlona w całości. Tytuł lub opis zostaną ucięte na końcu albo zastąpione innym tekstem, który wybierze algorytm wyszukiwarki. Poniżej przedstawiamy przykład takiej sytuacji:
Warto zaznaczyć, że Google może zmienić nasz tytuł lub opis strony, jeśli uzna, że nie są adekwatne do jej zawartości. W takim przypadku wyszukiwarka może użyć innego tekstu ze strony, który uważa za bardziej odpowiedni intencjom użytkownika.
Jak napisać dobry opis meta description i tag title w 2024 roku?
Atrakcyjne i związane z treścią strony tagi title i meta description mogą zwiększyć wskaźnik CTR (Click-Through Rate) z wyników wyszukiwania. CTR informuje o tym, ile wyświetleń naszego wyniku zakończyło się kliknięciem w link. Użytkownicy Internetu są bardziej skłonni kliknąć w wynik, który ma przekonujący tytuł i opis. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie.
Prawidłowo przygotowane, zgodne ze standardami tagi title i description są kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców i zachęcenia ich do odwiedzenia strony. Poniżej przedstawiamy parę wskazówek dotyczących ich tworzenia.
Optymalny tag title powinien:
- być zwięzły i precyzyjny – krótki, na temat zawartości strony, najlepiej, aby mieścił się w wyświetlanym limicie;
- zawierać słowa kluczowe – ale bez ich nadmiernej ilości;
- być unikalny – dobrze, aby każda strona posiadała swój własny oryginalny tytuł;
- mieć przekonujący i atrakcyjny styl – niech zachęca użytkownika do kliknięcia w link i jednocześnie niech odpowiada treści strony.
Opis meta description powinien zawierać:
- krótki opis zawartości danej strony, który będzie zachęcał do jej odwiedzenia;
- naturalnie wplecione w tekst słowa kluczowe, bez nadmiernego ich stosowania;
- odpowiednią ilość znaków / pikseli, aby uniknąć przycinania opisu;
- unikalne informacje dla każdej ze stron;
- wezwanie do działania (CTA), czyli frazy, takie jak: sprawdź ofertę, wejdź lub zadzwoń.