Chcę ofertę
Menu
Wróć
/ Artykuły

Długości title i description w Google – Poradnik na 2024 rok

Długości title i description w Google – Poradnik na 2024 rok

Poprawnie napisane meta description i title to podstawa każdej strony internetowej. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie ewoluują, co oznacza, że firmy muszą regularnie dostosowywać swoje strategie SEO do nowych wytycznych. Jaka długość opisu będzie optymalna? Jak przygotować poprawny title? W tym artykule przedstawiamy najlepsze rekomendacje i praktyki w zakresie tworzenia meta description i tagu title na 2024 rok.

  • Spis treści
  • Czym są tag title i meta description?
  • Długość title i meta description w 2024 roku
  • Jak Google dostosowuje długość title i description w wynikach wyszukiwania?
  • Jak napisać dobry opis meta description i tag title w 2024 roku?

Czym są tag title i meta description?

Title i description są elementami zawartymi w kodzie HTML, które informują użytkowników i roboty wyszukiwarek o zawartości danej podstrony. Tag title, to tytuł danej strony. Wyświetla się odbiorcom w wynikach wyszukiwania (1.1 na poniższym obrazku) oraz na pasku w górnej części przeglądarki. Meta description, to widoczny poniżej krótki opis strony, który powinien zachęcać użytkownika do przejścia na stronę z wyników wyszukiwania (1.2).

tag title i opis meta meta description w wynikach wyszukiwania

Grafika 1: Widok title i meta description w wynikach wyszukiwania Google.

Elementy te znajdziemy także w kodzie HTML danej podstrony. Wyglądają one następująco:

<title>Konsultacje SEO - Ekspercka wiedza od Agencji IF.PL</title>

<meta name="description" content="Spadki ruchu, wdrożenia projektów? Skorzystaj z Konsultacji SEO i zdobądź 
wiedzę zdobytą podczas setek projektów przez Ekspertów IF.PL" />

Długość title i meta description w 2024 roku

Jak długie powinny być opisy i tytuły podstron, aby spełniały swoją rolę w wyszukiwarkach? Google nie udostępnia konkretnych wytycznych, jednak możemy opierać się na zakresach długości tych elementów na podstawie liczby pikseli i znaków. Rekomendowana długość title i description wygląda następująco:

Usługa Ilość pikseli Ilość znaków
Tag title w wynikach wyszukiwania do 580 od 50 do 70
Meta description w wynikach wyszukiwania do 920 od 150 do 170
Tytuł w usłudze Google Discover do 800* od 70 do 100
Tytuł w usłudze Google News do 580* od 50 do 85

*są to uśrednione dane, zależne od sposobu liczenia i używanego urządzenia 

Wartości wyrażone w pikselach przedstawiamy z jednego ważnego powodu. Na poziomie wyników wyszukiwania Google nie bierze pod uwagę liczby znaków, a rozmiar elementu w pikselach. W przypadku znaków, mała litera „i” będzie różnić się szerokością od „O” napisanego wielką literą (różnica to aż 11,1 pikseli).

Stanowisko Google na temat długości title

John Mueller i Gary Illes poruszyli temat długości tagu title, podczas 15 odcinka podcastu ‘Google off the Record’. Oto fragment wypowiedzi Illyesa, analityka pracującego w Google:

Gary Illyes: 
“The <i>title</i> length, that’s an externally made-up metrics.”
“Try to keep it precise to the page, but I would not think too much about how long it is and whether it’s long enough or way too long.”

Wnioski, jakie można wyciągnąć z tej dyskusji, to:

  • Długość tagu title to sztuczny wskaźnik stworzony zewnętrznie (poza Google).
  • Tytuł powinien być dobrany tak, aby był adekwatny do treści strony i nie powinniśmy zbytnio zastanawiać się nad jego długością.

Współpracując z klientami, zalecamy tworzenie tytułów (title) o odpowiedniej długości, zgodnej z podanym powyżej przedziałem liczby znaków. Doświadczony copywriter bez problemu stworzy efektywny tytuł, który spełni określone standardy długości.

Jak Google dostosowuje długość title i description w wynikach wyszukiwania?

W wyszukiwarkach wyświetlana jest ograniczona liczba znaków w polach title oraz description, dlatego jeśli dana treść przekroczy ustalony limit, to nie zostanie wyświetlona w całości. Tytuł lub opis zostaną ucięte na końcu albo zastąpione innym tekstem, który wybierze algorytm wyszukiwarki. Poniżej przedstawiamy przykład takiej sytuacji:

przykład za długiego tagu title i metadescription

Grafika 2: Na powyższym przykładzie widzimy dłuższe title i description, które Google ucięło po osiągnięciu limitu znaków.

Warto zaznaczyć, że Google może zmienić nasz tytuł lub opis strony, jeśli uzna, że nie są adekwatne do jej zawartości. W takim przypadku wyszukiwarka może użyć innego tekstu ze strony, który uważa za bardziej odpowiedni intencjom użytkownika.

Jak napisać dobry opis meta description i tag title w 2024 roku?

Atrakcyjne i związane z treścią strony tagi title i meta description mogą zwiększyć wskaźnik CTR (Click-Through Rate) z wyników wyszukiwania. CTR informuje o tym, ile wyświetleń naszego wyniku zakończyło się kliknięciem w link. Użytkownicy Internetu są bardziej skłonni kliknąć w wynik, który ma przekonujący tytuł i opis. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie.

Prawidłowo przygotowane, zgodne ze standardami tagi title i description są kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców i zachęcenia ich do odwiedzenia strony. Poniżej przedstawiamy parę wskazówek dotyczących ich tworzenia.

Optymalny tag title powinien:

  • być zwięzły i precyzyjny – krótki, na temat zawartości strony, najlepiej, aby mieścił się w wyświetlanym limicie; 
  • zawierać słowa kluczowe – ale bez ich nadmiernej ilości; 
  • być unikalny dobrze, aby każda strona posiadała swój własny oryginalny tytuł; 
  • mieć przekonujący i atrakcyjny styl – niech zachęca użytkownika do kliknięcia w link i jednocześnie niech odpowiada treści strony. 

Opis meta description powinien zawierać: 

  • krótki opis zawartości danej strony, który będzie zachęcał do jej odwiedzenia; 
  • naturalnie wplecione w tekst słowa kluczowe, bez nadmiernego ich stosowania; 
  • odpowiednią ilość znaków / pikseli, aby uniknąć przycinania opisu; 
  • unikalne informacje dla każdej ze stron
  • wezwanie do działania (CTA), czyli frazy, takie jak: sprawdź ofertę, wejdź lub zadzwoń. 

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję