Chc臋 ofert臋
Menu
Wr贸膰
/ Artyku艂y

Optymalizacja SEO w Shoper. Plusy i minusy pozycjonowania na platformie

Optymalizacja SEO w Shoper. Plusy i minusy pozycjonowania na platformie

Platforma Shoper to trzecia najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce*. W momencie pisania tego artyku艂u, funkcjonuje blisko 9336 sklep贸w internetowych opartych** o ten system. Z drugiej strony tego zestawienia jest SEO 鈥 czy Shoper jest dobr膮 platform膮 sklepu pod k膮tem optymalizacji pod wyszukiwarki? Na co zwr贸ci膰 uwag臋 wybieraj膮c platform臋 lub ju偶 optymalizuj膮c Shoper? Zebra艂em w poni偶szym artykule porady i wskaz贸wki na podstawie naszych do艣wiadcze艅 agencyjnych.

  • Spis tre艣ci
  • Pozycjonowanie Shoper w pigu艂ce
  • Czy warto wybra膰 Shoper pod k膮tem SEO?
  • Jak zoptymalizowa膰 sklep w Shoper w 7 krokach?
  • Bonus: Najwi臋ksze pod k膮tem SEO sklepy na Shoper

Pozycjonowanie Shoper w pigu艂ce

Shoper ma wbrew pozorom sporo wsp贸lnego z handlarzem na zdj臋ciu powy偶ej. Wydaje si臋, 偶e w obu przypadkach „na tym w贸zku” jest troch臋 za du偶o rzeczy. W przypadku Shopera s膮 to filtry, kt贸rych mimo u偶ycia rel=”canonical” jest ogrom kombinacji, z kt贸rymi Google nie zawsze sobie radzi. Ale do rzeczy – na start podsumowanie, czyli co艣 dla szukaj膮cych szybkich informacji. Plusy i minusy pod k膮tem SEO i tzw. Pozycjonowania Shopera.

PLUSY

MINUSY

  • Sprawdzone rozwi膮zanie z wieloma skutecznymi pod k膮tem SEO sklepami.
  • Shoper zapewnia mo偶liwo艣膰 podstawowej optymalizacji element贸w.
  • Obs艂uga danych strukturalnych Schema.org.
  • Wbudowana platforma blogowa.
  • Obs艂uga nowoczesnych format贸w zdj臋膰 (WebP).
  • Prosty do optymalizacji dla pocz膮tkuj膮cych.
  • Brak mo偶liwo艣ci edycji filtr贸w (title, meta, Hx, tworzenie opis贸w).
  • Problematyczna optymalizacja nag艂贸wk贸w na stronach kategorii (powi膮zane z nazwami kategorii).
  • Ograniczone mo偶liwo艣ci bardziej zaawansowanych wdro偶e艅 SEO.
  • Brak obs艂ugi meta robots 鈥瀗oindex鈥.
  • Nieoptymalnie rozwi膮zane filtrowanie (zbyt du偶a liczba adres贸w URL).

NA CO ZWR脫CI膯 UWAG臉 NA POCZ膭TKU?

  • Skala wyzwa艅 pod k膮tem SEO w du偶ej mierze zale偶y od szablonu, kt贸ry zostanie u偶yty. O ile rozwi膮zania IT s膮 ci臋偶sze do zmiany, cz臋艣膰 element贸w mo偶na uwzgl臋dni膰 lub pomin膮膰 na etapie projektowania szablonu.
  • Je偶eli to mo偶liwe, zrezygnuj ze zmiany widoku listing贸w produkt贸w (kafelkowy/lista) 鈥 wybierz jeden. Ograniczy to liczb臋 nieindeksowanych stron generowanych przez Shoper.
  • Ogranicz liczb臋 kombinacji filtr贸w 鈥 w Shoper ci臋偶ko wykorzysta膰 je pod k膮tem SEO, a znacz膮co zwi臋kszaj膮 liczb臋 adres贸w URL w sklepie.
  • Ju偶 na starcie zaprojektuj i zadbaj o strony producent贸w, przydadz膮 si臋 na dalszych etapach rozwoju sklepu.
  • Uwzgl臋dnij w projekcie opisy kategorii i ich wy艣wietlanie zar贸wno nad listingiem produktowym, jak i pod. Pozwoli to na tworzenie d艂u偶szych opis贸w kategorii bez obni偶ania pozycji listingu.
  • Warianty produktu u偶ywaj tylko w uzasadnionych przypadkach, gdy wariant determinuje stworzenie nowego, innego opisu produktu.

Czy warto wybra膰 Shoper pod k膮tem SEO?

Wybieraj膮c Shopera jako platform臋 e-commerce warto wzi膮膰 pod uwag臋 skal臋 plan贸w pod k膮tem SEO. W przypadku mniejszych sklep贸w, dla kt贸rych ruch organiczny ma by膰 wparciem i rozwojem sprzeda偶y online, Shoper pozwoli nam osi膮gn膮膰 zadowalaj膮ce wyniki za pomoc膮 dost臋pnych narz臋dzi.

Z drugiej strony, Shoper mo偶e sprawi膰 nam troch臋 problem贸w szczeg贸lnie przy bardziej customowych rozwi膮zaniach na wi臋ksz膮 skal臋, za kt贸re mo偶na zap艂aci膰, ale nie ma ich w podstawie. Je偶eli ambicj膮 jest zdobycie rynku, a konkurencja jest silna, na pewnym etapie rozwoju mog膮 pojawi膰 si臋 ograniczenia ci臋偶kie do przej艣cia.

Shoper dobrze sprawdzi si臋 jako platforma do zbudowania solidnej pozycji SEO na rynku wyszukiwarek, jednak w przypadku du偶ych sklep贸w z ambicjami lidera konkurencyjnego rynku ograniczenia platformy mog膮 zahamowa膰 rozw贸j.

Co Zoptymalizujemy w Shoperze?

Przechodz膮c do szczeg贸艂贸w, jakie elementy mo偶emy prosto modyfikowa膰 w ramach platformy, a jakie sprawi膮 nam problem?

Na co pozwala nam optymalizacja SEO w Shoper?

  • Edycja robots.txt.
  • Przekierowania (metod膮 .htaccess oraz z poziomu aplikacji).
  • Schematy i customowe meta description.
  • Generowana Sitemapa XML.
  • Dodawanie opis贸w dla produkt贸w, kategorii, producent贸w.
  • Indeksowanie filtr贸w (nie mo偶emy natomiast edytowa膰 nag艂贸wk贸w i tre艣ci na nich).
  • Generowanie schema.org.
  • Dodanie certyfikatu SSL.
  • Zmiany w adresacji URL.
  • Uzupe艂nianie ALT dla obrazk贸w.

Z czym b臋dziemy mieli problem?

  • H1 kategorii, produkt贸w, producent贸w, filtr贸w (dziedziczone po nazwie elementu)***.
  • Sposobem budowania filtr贸w (filtry automatycznie buduj膮 okre艣lone adresy URL i schemat dzia艂ania).
  • Elementami wy艣wietlanymi w sitemap.xml (elementy nieindeksowane tak偶e mog膮 si臋 w niej znale藕膰).
  • U偶ycie i edycja meta robots, np. 鈥瀗oindex鈥 (nie ma takiej opcji do wyboru na platformie).
  • Edycha nazw plik贸w zdj臋膰.

Reasumuj膮c, Shoper pozwala w podstawowej swojej konfiguracji na ustawienie i optymalizacj臋 kluczowych dla SEO element贸w, problemy jednak zaczynaj膮 si臋, gdy poszukujemy customowych rozwi膮za艅 dla filtr贸w, nag艂贸wk贸w czy bardziej zaawansowanej optymalizacji pod k膮tem SEO. W nast臋pnej cz臋艣ci przygotowali艣my kr贸tki poradnik jak zadba膰 o SEO w Shoperze korzystaj膮c z podstawowych i og贸lnodost臋pnych funkcji platformy.

 

***EDIT: 18.08.2022: Jak rozdzieli膰 nazwy kategorii i tre艣膰 nag艂贸wk贸w H1?
W kontek艣cie customowych nag艂贸wk贸w H1 istnieje sprytne obej艣cie opisane na blogu Top Online, kt贸re wykorzystuje pole meta keywords (obecnie ju偶 nieu偶ywane w SEO) do prezentowania r贸偶nych nazw kategorii oraz nag艂贸wk贸w H1. Poni偶ej filmik, kt贸ry prezentuje ca艂o艣膰 rozwi膮zania.

Jak zoptymalizowa膰 sklep w Shoper w 7 krokach?

Przejd藕my zatem do tego, jak zoptymalizowa膰 pod k膮tem SEO sklep oparty o Shoper. Oto 7 najwa偶niejszych krok贸w, wybranych dla rozpoczynaj膮cych przygod臋 pozycjonowania.

1. Odpowiednia architektura sklepu i przyjazne adresy URL

Zadbaj o to, aby na jedn膮 kategori臋 nie przypada艂o wi臋cej ni偶 200-300 produkt贸w i nie mniej ni偶 15. Odpowiednio zr贸wnowa偶ona architektura kategorii i podkategorii stanowi podstaw臋 skutecznych dzia艂a艅 SEO. Odpowiednio zaplanuj tak偶e nazewnictwo kategorii, poniewa偶 na ich podstawie tworz膮 si臋 nag艂贸wki H1 w serwisie. Zamiast 鈥濳olorowe鈥 u偶yj 鈥濪艂ugopisy kolorowe鈥, zamiast 鈥瀌o ta艅czenia鈥 -> 鈥濵aty do ta艅czenia鈥.

Ustalaj膮c architektur臋 sklepu, czyli kategorie i podkategorie, poszczeg贸lnym stronom mo偶na nada膰 tak偶e niestandardowy adres URL, wchodz膮c w konkretn膮 kategori臋, zak艂adk臋 Pozycjonowanie (na dole strony kategorii lub jako zak艂adka na kartach produktu), widoczn膮 na poni偶szym obrazku.

Rysunek 1: Edycja adres贸w URL w Shoper.

Rysunek 1: Edycja adres贸w URL w Shoper.

 

Istotne jest to, aby takie zmiany dokonywa膰 przed wdro偶eniem sklepu i w trakcie samego procesu pozycjonowania Shoper nie ingerowa膰 w architektur臋 na poziomie adres贸w URL o ile nie jest to niezb臋dne.

2. Zak艂adka 鈥濻EO鈥

Zak艂adka SEO w Shoper, to podstawowe narz臋dzie, pozwalaj膮ce nam na ustawienie globalnych schemat贸w title i description, adres sitemapy XML oraz edycji pliku robots.txt.

Rysunek 2: Zak艂adka SEO w Shoper, pozwalaj膮ca na edycj臋 podstawowych parametr贸w istotnych w pozycjonowniu.

Rysunek 2: Zak艂adka SEO w Shoper, pozwalaj膮ca na edycj臋 podstawowych parametr贸w istotnych w pozycjonowniu.

 

Po klikni臋ciu, b臋dziemy mieli mo偶liwo艣膰 edycji title, description (Ustawienia Podstawowe), Sitemap.xml (Google Sitemap) oraz edycji pliku robots.txt (Zaawansowane).

Rysunek 3: W zak艂adce SEO w Shoper mo偶emy edytowa膰: title, description, sitemap.xml oraz robots.txt.

Rysunek 3: W zak艂adce SEO w Shoper mo偶emy edytowa膰: title, description, sitemap.xml oraz robots.txt.

3. Konfiguracja Title i Description

W powy偶ej wskazanej zak艂adce, Shoper w obszarze SEO umo偶liwia nam ustalenie schemat贸w title i description dla r贸偶nych typ贸w podstron w serwisie: strony g艂贸wnej, kategorii, producent贸w, artyku艂贸w, kolekcji i kart produktu. Zr贸偶nicowanie tych element贸w to podstawa SEO, kt贸r膮 nale偶y wykona膰, a najpro艣ciej zrobi膰 to u偶ywaj膮c shorcode鈥櫭硍 r贸偶nicuj膮cych elementy wy艣wietlane w title, description.

Przyk艂ad u偶ycia:

W sklepie z soczewkami, u偶ywamy do konstrukcji title dla stron produktowych {product_name}:

W tym celu, schemat w Shoper wygl膮da nast臋puj膮co:

Kup {product_name} w Sklepie Internetowym Domena.pl

W Title dzi臋ki temu, dla przyk艂adowego produktu pojawia si臋::

Kup Soczewki Kontaktowe Soflens 59 w sklepie Domena.pl

W po艂膮czeniu ze statyczn膮 cz臋艣ci膮 przed/po shortcode w title, description w prosty spos贸b pozwoli to stworzy膰 unikalne tytu艂y i opisy wi臋kszo艣ci podstron w sklepie Shoper.

Shortcut do u偶ycia w Title/Description Co b臋dzie si臋 wy艣wietla膰?
{product_name} Nazwa produktu.
{category_name} Nazwa kategorii.
{producer_name} Nazwa producenta.
{blog_article_name} Nazwa artyku艂u na blogu.
{blog_tag_name} Tagi przypisane do artyku艂u.
{blog_category_name} Kategoria przypisana do artyku艂u.
{blog_article_short_description} 鈥濻kr贸cona tre艣膰 wpisu鈥 z tre艣ci artyku艂u.
{seo_keywords} G艂贸wne meta keywords po przecinku, ustalone dla strony g艂贸wnej sklepu.
{collection_name} Nazwa kolekcji.
{shop_name} Tytu艂 strony g艂贸wnej sklepu.
{breadcrumbs} Zawarto艣膰 breadcrumbs.
{filters} Wybrane zaw臋偶enia w filtrach.

Tabela 1: Zbi贸r shortcode’贸w do u偶ycia w title, description w Shoper.

Warto jednak wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e w przypadku producenta lepiej zamiast szablonu stworzy膰 unikalne opisy i tytu艂y. Przyk艂adowo, nazwa producenta 鈥濻amsung鈥 mo偶e zbyt og贸lnie oddawa膰 ofert臋 naszego sklepu dla producenta. Je偶eli nasz sklep sprzedaje tylko pralki Samsung, lepiej u偶y膰 w takim przypadku Pralki Samsung zamiast szablonu {producer_name}.

4. Edycja element贸w SEO w zak艂adce 鈥濸ozycjonowanie鈥

Opr贸cz ustalania schemat贸w title, description, w zak艂adce Pozycjonowanie w Shoper, dost臋pn膮 przy ka偶dym produkcie, kategorii, producencie mo偶emy edytowa膰 te elementy tylko dla konkretnej podstrony. W dalszym etapie konfiguracji sklepu warto indywidualnie podej艣膰 do stron kategorii, producent贸w, czy kluczowych produkt贸w (lub tych, kt贸rych nazwa jest zbyt d艂uga lub zawiera du偶o znak贸w i cyfr).

Dla stron kategorii, podkategorii znajduje si臋 ona na dole strony po klikni臋ciu w element, kt贸ry chcemy edytowa膰, w przypadku produkt贸w i producent贸w, po klikni臋ciu w zak艂adk臋 w submenu (widok poni偶ej).

Rysunek 4: Zak艂adka Pozycjonowanie w Shoper, karta produktu. Pozwala na edycj臋 tytu艂u, description i adresu URL dla konkretnych produkt贸w/producent贸w/kategorii.

Rysunek 4: Zak艂adka Pozycjonowanie w Shoper, karta produktu. Pozwala na edycj臋 tytu艂u, description i adresu URL dla konkretnych produkt贸w/producent贸w/kategorii.

 

5. Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to standard z serii 鈥瀖ust have鈥, powoduje zmian臋 adresu na https://, kt贸ry jest standardem wymaganym w dzisiejszych czasach. Instalowany jest przez zesp贸艂 Shoper, a do wyboru mamy dwie opcje:

  1. W艂asny certyfikat (wtedy ponosimy op艂at臋 za instalacj臋 i wdro偶enie certyfikatu)
  2. Certyfikat Shoper (op艂ata jest w cyklu abonamentowym per domena/subdomena, a za instalacj臋 nie p艂aci si臋 dodatkowych pieni臋dzy).

Warto wspomnie膰, 偶e certyfikat oferowany przez Shoper posiada d艂ugo艣膰 klucza szyfrowania 2048 bit (stan na 16.08.2021), obs艂ugiwany przez wi臋kszo艣膰 przegl膮darek i uznawany za bezpieczny (w odr贸偶nieniu od 1024 bit, kt贸ry jest nieco przestarza艂y).

Aby wykupi膰 certyfikat nale偶y przej艣膰 do zak艂adki: Ustawienia -> Og贸lne -> Domeny -> Certyfikat SSL.

6. Optymalizacja obrazk贸w

Shoper dla ka偶dego zdj臋cia umo偶liwia nadanie atrybutu ALT. Jest to atrybut widoczny jako potocznie zwana 鈥瀋hmurka鈥 po najechaniu na zdj臋cie, ale ma tak偶e zadanie opisania zawarto艣ci obrazka dla niewidomych, a tak偶e po艂膮czenie fraz ze zdj臋ciem przez Google. Optymalnym rozwi膮zaniem jest nadawanie zdj臋ciom nazw produkt贸w, a w przypadku wielu zdj臋膰 dodatkowe opisanie zdj臋cia (przyk艂adowo: prz贸d, ty艂, zbli偶enie).

Aby edytowa膰 atrybuty alt zdj臋膰, przechodzimy do zak艂adki Produkty -> Galeria -> Wybieramy zdj臋cie, kt贸rego alt chcemy edytowa膰 i klikamy menu rozwijane 鈥濫dytuj opis zdj臋cia鈥 (screen poni偶ej).

Rysunek 5: Edycja atrybutu "alt" dla zdj臋膰 w Shoper.

Rysunek 5: Edycja atrybutu „alt” dla zdj臋膰 w Shoper.

 

7. Przekierowania 301

Kolejn膮 funkcj膮 przydatn膮 w procesie pozycjonowania w Shoper jest dodawanie przekierowa艅 z poziomu aplikacji (screen poni偶ej). Wchodz膮c w: Ustawienia -> Zaawansowane -> Przekierowania, mamy dost臋p do obecnych przekierowa艅, kt贸re mo偶emy edytowa膰 i dodawania nowych.

Rysunek 6: Przekierowania z poziomu aplikacji Shoper. Istotny element procesu pozycjonowania.

Rysunek 6: Przekierowania z poziomu aplikacji Shoper. Istotny element procesu pozycjonowania.

 

Przekierowania w Shoper z zasady maj膮 kod 301 (sta艂e), co jest pod k膮tem SEO prawid艂owym rozwi膮zaniem, po wdro偶eniu, warto jednak sprawdzi膰, czy takie przekierowanie dzia艂a w艂a艣ciwie. A kiedy je wdra偶a膰? Szczeg贸lnie w takich przypadkach jak:

  • zmiany adres贸w URL produkt贸w/kategorii lub innych typ贸w,
  • usuwanie istniej膮cych ju偶 podstron,
  • sta艂e usuni臋cie danych produkt贸w.

Dalsze kroki w pozycjonowaniu

Po podstawowej optymalizacji korzystnym kierunkiem pod k膮tem SEO jest rozw贸j tre艣ci na stronach kategorii, produkt贸w, producent贸w, a tak偶e rozw贸j cz臋艣ci contentowej 鈥 bloga, kt贸ry pozwoli dotrze膰 do klient贸w w spos贸b po艣redni, za pomoc膮 porad i odpowiedzi na pytania potencjalnych klient贸w. Dla ka偶dej z tych opcji, Shoper udost臋pnia mo偶liwo艣膰 dodawania opis贸w kategorii (upewnijmy si臋, 偶e nasz szablon je uwzgl臋dnia), rozw贸j i zmian臋 opis贸w produkt贸w oraz platform臋 blogow膮, na kt贸rej mo偶emy rozwija膰 sekcj臋 poradnikow膮 sklepu.

Bonus: Najwi臋ksze pod k膮tem SEO sklepy na Shoper

W poszukiwaniu przyk艂ad贸w najwi臋kszych zasi臋gowo pod k膮tem SEO sklep贸w internetowych opartych o Shoper, przygotowali艣my poni偶sze zestawienie, w kt贸rym pojawiaj膮 si臋 po dwa sklepu z kategorii: alkohole, dom/ogr贸d i muzyka. Nie brakuje w艣r贸d nich tak偶e sklep贸w z bardzo szerok膮 ofert膮 (15 tys. produkt贸w i wi臋cej).

Domena Bran偶a Produkty Szacowany ruch z wyszukiwarek Frazy w TOP 10
artbud.pl Budowlana 9 000-10 000 66 000 13 861
smaczajama.pl Alkohole 9聽000-10 000 267 813 10 639
podkarpackiesady.pl Dom, Ogr贸d 1 000-2 000 637 590 9 796
alenuty.pl Muzyka 15聽000-20 000 16 932 414 9 743
sklepzycia.pl Drogerie 3聽000-4 000 361 978 8 883
fotoforma.pl Fotografia 1聽000-2 000 51 688 8 241
propaganda24h.pl Alkohole 2聽000-3 000 684 348 7 510
atomcomics.pl Komiksy 70聽000-80 000 82 935 6 801
sklepdlaogrodu.pl Dom, Ogr贸d 1聽000-2 000 133 724 6 091
voiceshop.pl Muzyka 14聽000-15 000 13 848 5 896

Tabela 2: 殴r贸d艂o: Senuto.com, dane na dzie艅 28.07.2022.

Jak sprawdzi膰 ile produkt贸w ma dany sklep internetowy oparty na platformie Shoper?

Na koniec szybka porada. Je偶eli chcemy sprawdzi膰 ile produkt贸w ma sklep oparty na Shoperze, wystarczy w Google u偶y膰 komendy: site:domenasklepu.pl/pl/p/

Liczba wynik贸w, kt贸re si臋 pojawi膮 b臋dzie w przybli偶eniu oddawa膰 liczb臋 zaindeksowanych produkt贸w w Google. A wszystko przez schemat adres贸w URL produkt贸w, kt贸re standardowo zaczynaj膮 si臋 od 鈥瀌omena.pl/pl/p/鈥.

 

Masz pytania dotycz膮ce pozycjonowania w Shoper?

Skontaktuj si臋 z nami, SEO zajmujemy si臋 od lat, a nasi klienci tak偶e korzystaj膮 z tej platformy, u偶yj has艂a SEO_Shoper w mailu, formularzu lub telefonicznie i skorzystaj z bezp艂atnych 30 minut konsultacji dotycz膮cych Twojego sklepu internetowego.

* 藕r贸d艂o: Raport Senuto 鈥淓-commerce w Polsce. Sklepy internetowe z najlepszym SEO 2021″

** Dane na dzie艅 28.07 na podstawie Senuto.com

Rekomendacje
Tomasz Macha艂a
Tomasz Macha艂a
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z ch艂opakami z IF zrobili艣my kilka du偶ych projekt贸w 鈥 zar贸wno wydawniczych, jak i ecommercowych. Ceni臋 za艂o偶ycieli i ich firm臋 za komunikatywno艣膰, rozumienie potrzeb biznesu, trze藕we my艣lenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowali艣my. Mocno rekomenduj臋.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, w艂a艣ciciel OKRy.pl
Z za艂o偶ycielami agencji IF.PL uruchomili艣my w Agorze ca艂膮 gam臋 projekt贸w i zmian, kt贸re trwa艂y w sumie oko艂o 18 miesi臋cy. Wysi艂ek si臋 op艂aci艂. Dzi臋ki zaanga偶owaniu i wykorzystaniu ekspertyzy pan贸w, zwi臋kszyli艣my ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Anna Dul臋ba
Anna Dul臋ba
Head Of Marketing, Domiporta.pl
Wsp贸艂praca z Paw艂em przy projekcie wyszukiwarki nieruchomo艣ci Domiporta.pl by艂a przyjemno艣ci膮. Dzi臋ki jego wiedzy i zaanga偶owaniu ruch organiczny w ci膮gu kilku miesi臋cy wzr贸s艂 o ponad 50%.
Zaufali nam

Lubimy technologi臋, ale te偶 ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa u偶ywa plik贸w cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzi臋ki nim mo偶emy indywidualnie dostosowa膰 stron臋 do Twoich potrzeb. Ka偶dy mo偶e zaakceptowa膰 pliki cookies albo ma mo偶liwo艣膰 wy艂膮czenia ich w przegl膮darce, dzi臋ki czemu nie b臋d膮 zbierane 偶adne informacje. Wi臋cej informacji znajdziesz w polityce prywatno艣ci dost臋pnej pod tym linkiem.

W porz膮dku, akceptuj臋