Aktualizacja algorytmu Google – September 2022 Core Update [12.09.2022]
12.09.2022 Google ogłosił wdrożenie kolejnej aktualizacji algorytmu – September 2022 Core Update. To druga szeroka aktualizacja algorytmu Google w tym roku. Poprzednia miała miejsce 25 Maja. Wdrożenie potrwa 2 tygodnie.
Warto wspomnieć, że to kolejna zmiana w algorytmie, tuż po ostatniej „Google Helpful Content Update”, która skupiała się na intencji i praktyczności treści w internecie. O najnowszej aktualizacji poinformował na swoim oficjalnym twitterze Google Search Central:
Today we released the September 2022 core update. We’ll update our ranking release history page when the rollout is complete: https://t.co/sQ5COfdNcb
— Google Search Central (@googlesearchc) September 12, 2022
Aktualizacja „Core Update” Google
Szerokie aktualizacje core algorytmu (ang. broad core update) z zasady wprowadzają spore zmiany w działaniu algorytmu. Choć dzień po rozpoczęciu wdrożenia ciężko oceniać jego wyniki, możemy spodziewać się w najbliższych dniach większych zmian w ruchu organic w swoich serwisach.
W środowisku pojawiają się głosy, że wczorajsza aktualizacja algorytmu może być kontynuacją poprzedniego – Helful Content Update, który sam w sobie nie spowodował większych zmian w widoczności portali, ale mógł być przygotowaniem do większej aktualizacji, co zresztą zaznaczało Google w swoich informacjach, poniżej jedna z wypowiedzi Danny’ego Sullivana, oficjalnego łącznika Google z użytkownikami.
Maybe the helpful content signal alone wasn’t enough to tip the scales and produce a change in someone’s particular situation, but when we do other updates (core, product reviews), it might add into that and be more significant….
Przy zmianach w ruchu warto więc brać pod uwagę obie aktualizacje algorytmu, które w ostatnich 30 dniach zostały wdrożone.
Co robić w przypadku zmian algorytmu Google?
W przypadku spadku ruchu po aktualizacjach algorytmu przede wszystkim warto zachować spokój i nie podejmować drastycznych działań. Analizę spadków warto rozpocząć 2 tygodnie po spadku ruchu tak, aby zebrać wystarczającą ilość danych do przeanalizowania. W następnym kroku, warto zlokalizować trend i punkty wspólne w treściach, które straciły ruch.
W oczekiwaniu na rezultaty, warto zadać sobie kilka zasadniczych pytań i ocenić dotychczasową strategię SEO w kontekście tych zagadnień:
- Czy treści na mojej stronie tworzone są z myślą o użytkowniku czy „pod wyszukiwarki”?
- Czy moja witryna specjalizuje się w konkretnym zagadnieniu i w fachowy sposób opisuje zagadnienia w tym obszarze?
- Czy treści na stronie spełniają oczekiwania użytkowników i spełniona została ich potrzeba?
- Czy opinie o produktach są tworzone naturalnie i zawierają przydatne informacje o produkcie?
- Czy użytkownik po przeczytaniu strony będzie chciał ją polecić, czy ponowi wyszukiwanie i będzie szukał dodatkowych informacji?
Warto mieć na względzie, że głównym punktem ciężkości w działaniach Google w ostatnich latach jest zadowolenie użytkowników i zwiększanie jakości wyników wyszukiwania. Warto więc zadać sobie pytanie, czy użytkownicy mojej strony są zadowoleni z otrzymanych informacji i spełniają swoje potrzeby (np. zakup, informacje).
Źródła:
https://developers.google.com/search/updates/ranking
https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update
- Spis treści
- Aktualizacja "Core Update" Google
- Co robić w przypadku zmian algorytmu Google?