Chcę ofertę
Menu
Wróć
/ Artykuły

Aktualizacja algorytmu Google – September 2022 Core Update [12.09.2022]

Aktualizacja algorytmu Google – September 2022 Core Update [12.09.2022]

12.09.2022 Google ogłosił wdrożenie kolejnej aktualizacji algorytmu – September 2022 Core Update. To druga szeroka aktualizacja algorytmu Google w tym roku. Poprzednia miała miejsce 25 Maja. Wdrożenie potrwa 2 tygodnie.

 

Warto wspomnieć, że to kolejna zmiana w algorytmie, tuż po ostatniej „Google Helpful Content Update”, która skupiała się na intencji i praktyczności treści w internecie. O najnowszej aktualizacji poinformował na swoim oficjalnym twitterze Google Search Central:

 

 


 

Aktualizacja „Core Update” Google

Szerokie aktualizacje core algorytmu (ang. broad core update) z zasady wprowadzają spore zmiany w działaniu algorytmu. Choć dzień po rozpoczęciu wdrożenia ciężko oceniać jego wyniki, możemy spodziewać się w najbliższych dniach większych zmian w ruchu organic w swoich serwisach.

 

W środowisku pojawiają się głosy, że wczorajsza aktualizacja algorytmu może być kontynuacją poprzedniego – Helful Content Update, który sam w sobie nie spowodował większych zmian w widoczności portali, ale mógł być przygotowaniem do większej aktualizacji, co zresztą zaznaczało Google w swoich informacjach, poniżej jedna z wypowiedzi Danny’ego Sullivana, oficjalnego łącznika Google z użytkownikami.

Maybe the helpful content signal alone wasn’t enough to tip the scales and produce a change in someone’s particular situation, but when we do other updates (core, product reviews), it might add into that and be more significant….

 

Przy zmianach w ruchu warto więc brać pod uwagę obie aktualizacje algorytmu, które w ostatnich 30 dniach zostały wdrożone.

 

Co robić w przypadku zmian algorytmu Google?

W przypadku spadku ruchu po aktualizacjach algorytmu przede wszystkim warto zachować spokój i nie podejmować drastycznych działań. Analizę spadków warto rozpocząć 2 tygodnie po spadku ruchu tak, aby zebrać wystarczającą ilość danych do przeanalizowania. W następnym kroku, warto zlokalizować trend i punkty wspólne w treściach, które straciły ruch.

W oczekiwaniu na rezultaty, warto zadać sobie kilka zasadniczych pytań i ocenić dotychczasową strategię SEO w kontekście tych zagadnień:

  • Czy treści na mojej stronie tworzone są z myślą o użytkowniku czy „pod wyszukiwarki”?
  • Czy moja witryna specjalizuje się w konkretnym zagadnieniu i w fachowy sposób opisuje zagadnienia w tym obszarze?
  • Czy treści na stronie spełniają oczekiwania użytkowników i spełniona została ich potrzeba?
  • Czy opinie o produktach są tworzone naturalnie i zawierają przydatne informacje o produkcie?
  • Czy użytkownik po przeczytaniu strony będzie chciał ją polecić, czy ponowi wyszukiwanie i będzie szukał dodatkowych informacji?

Warto mieć na względzie, że głównym punktem ciężkości w działaniach Google w ostatnich latach jest zadowolenie użytkowników i zwiększanie jakości wyników wyszukiwania. Warto więc zadać sobie pytanie, czy użytkownicy mojej strony są zadowoleni z otrzymanych informacji i spełniają swoje potrzeby (np. zakup, informacje).

 

Źródła:

https://developers.google.com/search/updates/ranking

https://developers.google.com/search/blog/2022/08/helpful-content-update

  • Spis treści
  • Aktualizacja "Core Update" Google
  • Co robić w przypadku zmian algorytmu Google?
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję