Chcę ofertę
Menu
Linkowanie

NoFollow

Link NoFollow to typ linku, który wskazuje wyszukiwarkom, że dany link nie powinien wpływać na ranking strony docelowej w wynikach wyszukiwania. W HTML jest to osiągane za pomocą atrybutu rel o wartości nofollow. Jego główną funkcją jest ograniczenie transferu mocy SEO (ang. link equity, link juice) strony źródłowej do strony docelowej, w przeciwnym razie niż w przypadku linku dofollow, który taką mocność przekazuje.

Standardowo, linki są traktowane jako dofollow, co oznacza, że wyszukiwarki będą przekazywać moc SEO strony źródłowej do strony docelowej, co może wpłynąć na jej ranking. Linki z atrybutem nofollow nie przekazują tej mocy, co oznacza, że nie wpływają one na ranking strony docelowej.

Sytuacje, w których stosuje się linki NoFollow

  • Linki w komentarzach na blogach lub forach, aby zapobiec spamowi.
  • Linki do stron, które są płatnymi partnerami lub sponsorami.
  • Linki w treściach użytkowników, nad którymi strona nie ma pełnej kontroli.
  • Linki, które prowadzą do stron z niepewną lub nieweryfikowaną treścią.

Przykład kodu HTML z linkiem NoFollow

<a href="https://example.com" rel="nofollow">Link tekstowy</a>
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję