User Generated Content (UGC), czyli „treść generowana przez użytkowników”, to wszelki rodzaj zawartości—tekst, wideo, zdjęcia, recenzje itd.—tworzony przez użytkowników końcowych (a nie przez właścicieli strony czy producentów zawartości), który jest dostępny publicznie.
Przykłady UGC w internecie:
- Komentarze na blogach i forach dyskusyjnych.
- Recenzje produktów.
- Posty i komentarze w mediach społecznościowych.
- Treści tworzone przez użytkowników na platformach takich jak Wikipedia.
- Zdjęcia i wideo zamieszczone przez użytkowników (np. w serwisie YouTube).
Linki wstawiane przez użytkowników
Google zaleca oznaczanie odnośników atrybutem rel="ugc"
w sytuacjach, gdy linki są generowane przez użytkowników, np. w komentarzach, na forach, w recenzjach produktów oraz w profilach społecznościowych. Ma to na celu lepsze zrozumienie przez Google natury tych linków i redukcję spamu.
Przykład odnośnika z atrybutem UGC w formacie HTML:
<a href="https://example.com/" rel="ugc">Przykładowy odnośnik</a>