Chcę ofertę
Menu

SERM – zadbaj o wizerunek w wyszukiwarkach

Negatywne opinie rozchodzą się szybciej!

SERM (czyli Search Engine Reputation Management) pozwala zagospodarować kluczowe zapytania brandowe twojej marki i zmniejszyć widoczność krzywdzących opinii pojawiających się na temat firmy w wynikach wyszukiwania. Zgodnie z badaniami Podium 93% konsumentów stwierdza, że recenzje online mają wpływ na ich zakup. To tylko jeden z powodów, żeby zadbać o SEO wizerunkowe.

Wyślij zapytanie
W kwestiach SEO zaufali nam najwięksi:

Obszary działań SERM

Analiza opinii

Monitoring brandu

SERM

Brand management

Analizujemy sentyment w wyszukiwarkach, lokalizujemy negatywne opinie i szacujemy ich wpływ na funkcjonowanie firmy. Analiza zakończona raportem.

  • analiza zapytań brandowych z wyszukiwarek
  • zlokalizowanie negatywnych opinii
  • ocena ogólna i raport SERM dla marki

Bieżący monitoring brandu w wyszukiwarkach pozwala szybko znaleźć nowe wzmianki i reagować natychmiastowo – wykorzystując szanse lub ograniczając szkody dla wizerunku.

  • monitoring zapytań brandowych
  • cykliczny raport nowych wzmianek i opinii
  • bieżąca reakcja i działania wizerunkowe

Obniżamy pozycje wyników wyszukiwania powodujących szkodę i podnosimy widoczność wyników budujących pozytywny wizerunek firmy.

  • dzielenie opinii według sentymentu
  • neutralizacja negatywnych opinii
  • zwiększanie widoczności pozytywnych wzmianek

Układamy najważniejsze brandowe wyniki wyszukiwania tak, aby w maksymalny sposób wykorzystać ich potencjał.

  • opieka nad zapytaniami brandowymi
  • wzrost widoczności profili social media
  • kontrola wyników i zgłaszanie zdarzeń

SEO wizerunkowe w IF.PL – dlaczego warto?

Wizerunek firmy w wyszukiwarkach

SEO wizerunkowe pozwala trzymać rękę na pulsie i kontrolować strony widoczne na zapytania brandowe w wyszukiwarkach. Możesz decydować o tym, co widzą osoby zainteresowane twoim brandem.

Raport wizerunkowy

Analizujemy frazy brandowe i określamy występowanie negatywnych, pozytywnych i neutralnych wyników. W prosty sposób dowiesz się, jaka liczba użytkowników spotyka się z negatywnymi opiniami na temat firmy.

Negatywne opinie? Znikają!

Nieobiektywne komentarze, krzywdzące markę bez powodu, często pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Lokalizujemy je i pracujemy nad tym, aby nie pojawiały się osobom zainteresowanym twoją firma.

Publikacje wizerunkowe

W ramach działań SERM tworzymy także kampanie wizerunkowe oparte na publikacjach na zewnętrznych portalach branżowych. Opisz swój produkt lub usługę i przekaż opinie o nich w oficjalnym komunikacie.

Monitoring opinii

W czasie rzeczywistym monitorujemy pojawianie się nowych wzmianek i opinii na temat twojego brandu. Wyłap opinie swoich klientów i bądź z nimi w kontakcie. Cykliczny raport wzmianek pozwala na bieżąco reagować na zagrożenia.

Budowa procesów

Doradzamy i projektujemy procesy dla twojej firmy, aby minimalizować ryzyko na przyszłość. Budujemy koncepcje zwiększania ilości opinii na temat produktów i usług, a także wskazujemy miejsca, w których znajdują się twoi klienci.

Case study

+150% w branży Parenting w 1,5 roku

W przypadku portali tematycznych pierwsze miejsce w badaniach Megapanelu to sukces w wielu wymiarach. Po pierwsze – zapewnia uwagę reklamodawców. Po drugie – daje pole position w wyścigu po nich, a także zwiększa wpływ brandu i serwisu na rynek. W poniższym case study opowiem jak wyglądał proces SEO w serwisie eDziecko, który w przeciągu półtora roku osiągnął pierwsze miejsce w kategorii parenting w Megapanelu oraz o wpływie SEO na ten wynik.

Rekomendacja

Z założycielami agencji IF.PL. pracowałem w latach 2015-2018 pełniąc funkcję dyrektora technologii i rozwoju produktów Gazeta.pl. Panowie stworzyli praktycznie od zera zespół ekspertów SEO. Mieliśmy wtedy problem związany z degradacją ruchu z wyszukiwarek. Uruchomiliśmy całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Z jednej strony były to zaawansowane technologicznie zmiany w systemie publikacji artykułów Gazeta.pl. Z drugiej, tworzyliśmy autorskie narzędzia wspomagające pracę nad SEO i zajmowaliśmy się edukacją redakcji. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy Panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl

Wchodzę w to, działajmy!

Formularz kontaktowy

Wyślij wiadomość

FAQ – O co chodzi w SERM?

Co to jest SERM?

SERM to zarządzanie wizerunkiem marki w wyszukiwarkach. Codziennie internauci zainteresowani twoją marką wpisują takie frazy jak marka opinie, marka infolinia, marka produkt opinie. Jeżeli znajdą opinie źle świadczące o produkcie, firmie – najprawdopodobniej zrezygnują z zakupu.

Jakie firmy potrzebują SEO wizerunkowego?

SEO wizerunkowe dotyczy firm, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są rozpoznawalne. Można rozpoznać to poprzez sprawdzenie liczby wyszukiwań brandu i pobocznych brandowych słów kluczowych.

Jakie korzyści przynosi SERM?

Negatywne opinie rozchodzą się szybko i mogą zniechęcić do zakupu więcej osób. Dbanie o wizerunek twojej firmy w wyszukiwarkach przekłada się na świadomość marki oraz opinie o niej wśród potencjalnych i obecnych klientów.

Czy lokalna firma także powinna dbać o wizerunek w wyszukiwarkach?

Oczywiście, lokalne firmy przede wszystkim mogą dbać o wizerunek za pomocą Wizytówki Google, zwanej również Google Moja Firma, czy profil firmy. Zawierają one całe spektrum informacji o brandzie, opinie klientów oraz zdjęcia firmy i produktów.

Jakie są typy działań wizerunkowych w SEO? 

W ramach SERM działania wizerunkowe obejmują (w zależności od potrzeb): analizę nastroju w wyszukiwarkach, monitoring wybranych wyników brandowych, działania mające na celu zagospodarowanie tej przestrzeni – pozycjonowanie oficjalnych, obiektywnych i reprezentatywnych stron o brandzie.

Jakie działania warto podjąć, aby poprawić wizerunek w wyszukiwarkach?

Przede wszystkim dopracować swoją stronę w taki sposób, aby dostarczała odpowiedzi na związane z nią pytania. Jeżeli klienci często szukają numeru infolinii, warunków zwrotu lub mają szereg pytań o usługi, warto udzielić oficjalnej odpowiedzi i tworzyć takie sekcje jak FAQ, Infolinia i inne.