Co to jest SERM?
SERM to zarządzanie wizerunkiem marki w wyszukiwarkach. Codziennie internauci zainteresowani twoją marką wpisują takie frazy jak marka opinie, marka infolinia, marka produkt opinie. Jeżeli znajdą opinie źle świadczące o produkcie, firmie – najprawdopodobniej zrezygnują z zakupu.
Jakie firmy potrzebują SEO wizerunkowego?
SEO wizerunkowe dotyczy firm, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są rozpoznawalne. Można rozpoznać to poprzez sprawdzenie liczby wyszukiwań brandu i pobocznych brandowych słów kluczowych.
Jakie korzyści przynosi SERM?
Negatywne opinie rozchodzą się szybko i mogą zniechęcić do zakupu więcej osób. Dbanie o wizerunek twojej firmy w wyszukiwarkach przekłada się na świadomość marki oraz opinie o niej wśród potencjalnych i obecnych klientów.
Czy lokalna firma także powinna dbać o wizerunek w wyszukiwarkach?
Oczywiście, lokalne firmy przede wszystkim mogą dbać o wizerunek za pomocą Wizytówki Google, zwanej również Google Moja Firma, czy profil firmy. Zawierają one całe spektrum informacji o brandzie, opinie klientów oraz zdjęcia firmy i produktów.
Jakie są typy działań wizerunkowych w SEO?
W ramach SERM działania wizerunkowe obejmują (w zależności od potrzeb): analizę nastroju w wyszukiwarkach, monitoring wybranych wyników brandowych, działania mające na celu zagospodarowanie tej przestrzeni – pozycjonowanie oficjalnych, obiektywnych i reprezentatywnych stron o brandzie.
Jakie działania warto podjąć, aby poprawić wizerunek w wyszukiwarkach?
Przede wszystkim dopracować swoją stronę w taki sposób, aby dostarczała odpowiedzi na związane z nią pytania. Jeżeli klienci często szukają numeru infolinii, warunków zwrotu lub mają szereg pytań o usługi, warto udzielić oficjalnej odpowiedzi i tworzyć takie sekcje jak FAQ, Infolinia i inne.