Chcę ofertę
Menu
Content SEO

Content Gap

Content Gap to termin stosowany w dziedzinie marketingu internetowego, który odnosi się do procesu identyfikacji luk w treści na danej stronie internetowej w porównaniu do treści oferowanych przez konkurencyjne strony. Content Gap oznacza brak treści, które są istotne dla grupy docelowej, ale nie zostały jeszcze uwzględnione lub rozwinięte na danej stronie.

Cel

Celem analizy Content Gap jest wypełnienie luk poprzez tworzenie treści, które są poszukiwane przez użytkowników, ale nie zostały jeszcze wystarczająco pokryte na stronie. W efekcie, strona może lepiej konkurować w wynikach wyszukiwania, zwiększając swoją widoczność i przyciągając większą liczbę odbiorców.

Funkcje

Analiza Content Gap pozwala specjalistom SEO na:

  1. Zrozumienie potrzeb i zainteresowań użytkowników.
  2. Zidentyfikowanie tematów, które są popularne w branży, ale nie są obecnie adresowane przez stronę.
  3. Określenie, jakie słowa kluczowe przynoszą ruch konkurencyjnemu serwisowi.
  4. Dostosowanie i ulepszanie strategii treści, aby zapełnić luki i skuteczniej konkurować w wynikach wyszukiwania.

Analiza Content Gap

Specjaliści SEO wykorzystują różne narzędzia do analizy Content Gap, takie jak SEMrush, Ahrefs, Moz czy Senuto. Przy użyciu tych narzędzi, eksperci mogą:

  • Porównać treść na swojej stronie z treścią stron konkurencji.
  • Analizować, na które słowa kluczowe konkurencja jest dobrze widoczna w wyszukiwarkach, a których nie używa się na analizowanej stronie.
  • Rozpoznać treści generujące najwięcej ruchu na konkurencyjnych witrynach.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję