Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

SERP

SERP, czyli Search Engine Results Page, to strona wyświetlana przez wyszukiwarkę internetową w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Zawiera ona listę wyników wyszukiwania, które są najbardziej istotne dla wprowadzonego zapytania. SERP może zawierać różne typy wyników, takie jak strony internetowe, filmy, obrazy, mapy, wiadomości i inne.

Wyniki wyszukiwania w Google dla hasła Polska
Wyniki wyszukiwania dla hasła Polska. 1) Wynik organiczny 2) Wyniki organiczne (news) 3) Graf wiedzy.

Google, będąc jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek, oferuje szeroką gamę elementów specjalnych na swoich stronach wyników, takich jak:

  • Wyniki organiczne. To nieopłacone wyniki, które są wyświetlane na podstawie ich istotności dla zapytania użytkownika.
  • Wyniki płatne (reklamy). To wyniki, za których wyświetlenie reklamodawcy płacą.
  • Elementy specjalne (ang. rich snippets). To wyniki zawierające dodatkowe informacje, takie jak oceny, daty czy obrazy.
  • Lokalne wyniki. Dla zapytań związanych z lokalizacją, takich jak restauracje w pobliżu, Google wyświetla mapę z zaznaczonymi punktami zainteresowania. Może to obejmować adresy, godziny otwarcia, opinie i linki do stron internetowych.
  • Grafiki. Dla zapytań, które mogą skorzystać z wizualnej odpowiedzi, takich jak zapytania o obrazy, Google wyświetla galerię zdjęć. Te zdjęcia są zazwyczaj powiązane z wprowadzonym zapytaniem i mogą pochodzić z różnych źródeł.
  • Wyniki sportowe. W przypadku wyszukiwania informacji na temat konkretnego sportu lub meczu, Google może wyświetlić wyniki sportowe. Mogą one zawierać najnowsze wyniki, harmonogramy, tabele ligowe i inne powiązane informacje.
  • Graf wiedzy. Ten element pojawia się zazwyczaj po prawej stronie wyników wyszukiwania i zawiera podstawowe informacje na temat wprowadzonego zapytania. Graf wiedzy może zawierać informacje takie jak definicje, daty, biografie, zdjęcia, a nawet powiązane zapytania.
  • Prognoza pogody. Dla zapytań o pogodę Google może wyświetlić aktualną prognozę bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
  • Kursy walut. Dla zapytań o kurs waluty Google może wyświetlić aktualny kurs walut w wynikach wyszykiwania.
  • Kursy akcji. W przypadku zapytań o spółki akcyjne Google może wyświetlić wykres z kursem akcji danej spółki bezpośrednio w SERPach.
  • Przeliczniki miar i jednostek. Gdy użytkownik wyśle zapytanie do wyszukiwarki o przeliczenie jednostki miary, Google może podać wynik przeliczenia bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję