Dofollow to termin używany w kontekście SEO, odnoszący się do typu hiperłącza na stronie internetowej, który przekazuje moc odnoszącej się strony do strony docelowej. W przeciwieństwie do linków nofollow, które są oznaczone w taki sposób, nie przekazują wartości PageRank (tudzież mocy, lub link juice), linki dofollow mają wpływ na ranking strony docelowej w wynikach wyszukiwania.
W środowisku SEO, linki dofollow są uważane za ważne, ponieważ przekazują tzw. link juice (PageRank) z jednej strony na drugą. To oznacza, że jeśli strona A linkuje do strony B z użyciem linku dofollow, strona B korzysta z pewnego stopnia autorytetu i wiarygodności strony A. W praktyce, im więcej wysokiej jakości linków dofollow prowadzi do danej strony, tym wyższy ma ona potencjał rankingowy w wynikach wyszukiwania.
Domyślnie większość hiperłączy na stronach internetowych jest traktowana jako dofollow, chyba że są specjalnie oznaczone inaczej (np. nofollow, sponspored lub ugc).
Przykłady odnośników z atrybutami
Domyślny link traktowany jako link dofollow:
<a href="https://if.pl">Agencja SEO IF.PL</a>
Nieprawidłowy zapis odnośnika dofollow (domyślnie wszystkie linki są linkami dofollow, nie ma potrzeby dodawania tego parametru do odnośnika):
<a href="https://if.pl" rel="dofollow">Agencja SEO IF.PL</a>
Odnośnik z atrybutem nofollow (nie przekazuje link juice to linkowanej strony):
<a href="https://if.pl" rel="nofollow">Agencja SEO IF.PL</a>