Chcę ofertę
Menu
Linkowanie

Footer link

Footer link, znany również jako link w stopce, to odnośnik umieszczony w dolnej części strony internetowej, zazwyczaj na stałe zintegrowany ze stopką witryny. Stopka (footer) jest obszarem zawierającym informacje dodatkowe, takie jak dane kontaktowe, prawa autorskie, linki do polityki prywatności, czy mapę strony.

Przykład stopki na stronie internetowej IF.PL
Przykład stopki na stronie internetowej IF.PL.

Cel i funkcje

Celem umieszczania linków w stopce jest najczęściej ułatwienie nawigacji użytkowników po serwisie internetowym oraz promowanie określonych treści lub sekcji witryny. Linki te są wykorzystywane również do wzmacniania linkowania wewnętrznego (internal linking), poprawiając hierarchię informacji i dystrybucję PageRank po stronach.

Site-Wide Link

Umieszczenie odnośnika w stopce sprawia, że staje się on linkiem typu site-wide – odnośnikiem obecny na każdej podstronie serwisu. Wynika to z charakterystyki stopki, która jest powielana na wszystkich stronach w ramach wspólnego szablonu.

Korzyści z linkowania ze stopki

  • Ulepszona nawigacja. Ułatwia użytkownikom odnalezienie ważnych sekcji strony.
  • Wzmocnienie SEO. Może potencjalnie wzmacniać pozycjonowanie stron docelowych dzięki szerszemu rozpowszechnieniu odnośników.
  • Zwiększenie widoczności. Ważne strony czy dokumenty takie jak warunki użytkowania, polityka prywatności, czy dane kontaktowe są łatwiej dostępne.

Zagrożenia związane z footer links

  • Over-optimization. Nadmierne wykorzystanie optymalizowanych anchor textów w stopce może być uznane przez algorytmy wyszukiwarek za nadmierną optymalizację (potencjalnie prowadząc do sankcji).
  • Rozcieńczenie wartości linków. Ponieważ linki te pojawiają się na wszystkich podstronach, mogą być przez algorytmy wykrywane jako mniej wartościowe, a ich nadmiar może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
  • Utrudnienie UX/UI. Zbyt wiele linków w stopce może zaciemniać interfejs i pogarszać ogólne wrażenia z użytkowania strony.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję