Chcę ofertę
Menu
Wyszukiwarki

Google Caffeine

Google Caffeine to nazwa aktualizacji infrastruktury wyszukiwarki Google, wprowadzonej z myślą o zwiększeniu szybkości indeksowania stron internetowych oraz szybkości i dokładności dostarczania wyników wyszukiwania użytkownikom.

Cel i funkcje

Celem tej aktualizacji było zbudowanie bardziej rozbudowanego, skalowalnego i wydajnego systemu przetwarzającego informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki Caffeine wyszukiwarka Google mogła lepiej radzić sobie z rosnącą ilością danych w internecie oraz szybciej reagować na zmiany na stronach internetowych, co pozwoliło użytkownikom uzyskiwać świeższe wyniki.

Poprawiono w ten sposób efektywność przeszukiwania informacji, zarówno pod względem szybkości odnajdywania, indeksowania nowych oraz zaktualizowanych treści, jak i dokładności wyników wyszukiwania.

Data i kontekst wprowadzenia

Google Caffeine zostało oficjalnie uruchomione w czerwcu 2010 roku, jako odpowiedź na coraz większe oczekiwania użytkowników internetu i stale zwiększającą się ilość danych dostępnych online. W kontekście rosnącej popularności mediów społecznościowych i stron internetowych generujących treści w czasie rzeczywistym, było to kluczowe dla zachowania pozycji lidera w dziedzinie technologii wyszukiwania.

Wpływ na szybkość i efektywność wyszukiwania

Po wprowadzeniu aktualizacji Google Caffeine użytkownicy zauważyli szybsze pojawianie się nowych treści w wynikach wyszukiwania. Indeksowanie stron internetowych odbywało się nie tylko częściej, ale również bardziej wydajnie. Dzięki temu wyszukiwarka mogła dostarczać wyniki, które nie tylko odpowiadały zapytaniom, ale także odzwierciedlały najnowsze informacje dostępne w sieci.

Inne podobne aktualizacje

  • Google Hummingbird. Google Hummingbird (Koliber) to aktualizacja z września 2013 roku, która przemodelowała algorytmy wyszukiwarki w celu lepszego zrozumienia zapytań w formie pytań oraz intencji stojącej za zapytaniami użytkowników, by dostarczyć jeszcze bardziej trafne i kontekstowo rozumiane wyniki.
  • Google Mobile-First Indexing. W marcu 2018 roku Google oficjalnie zaczęło stosować Mobile-First Indexing, co oznacza, że wyszukiwarka zaczęła indeksować i oceniać strony internetowe głównie na podstawie ich mobilnych wersji. To odzwierciedlało wzrost liczby użytkowników przeglądających internet za pomocą urządzeń mobilnych.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję