Chcę ofertę
Menu
Wyszukiwarki

Google Koliber

Google Koliber (ang. Google Hummingbird) to nazwa kodowa aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, która została wprowadzona w sierpniu 2013 roku. Celem tej aktualizacji było poprawienie dokładności i szybkości wyszukiwania poprzez lepsze rozumienie złożonych zapytań oraz intencji użytkownika stojącej za poszczególnymi frazami wyszukiwania.

Cel i funkcje

Aktualizacja Koliber miała na celu głównie ulepszenie semantycznego wyszukiwania, czyli zdolności algorytmu do interpretacji znaczenia zapytań, a nie tylko dokładnej analizy słów kluczowych w nich zawartych. Skupia się on na zrozumieniu zamiaru użytkownika i kontekstu zapytania, co pozwala na dostarczenie bardziej trafnych i precyzyjnych wyników wyszukiwania.

Data wprowadzenia

Google Koliber został wprowadzony w sierpniu 2013 roku, natomiast jego oficjalne ogłoszenie nastąpiło 26 września 2013 roku.

Zmiany wprowadzone przez Hummingbird

Podczas wprowadzenia aktualizacji Koliber algorytm Google stał się bardziej zorientowany na zrozumienie i interpretację naturalnego języka używanego w zapytaniach. Zmieniło to podejście do analizy zapytań, gdzie zamiast skupiać się na indywidualnych słowach kluczowych, uwaga przesunięta została na całe frazy i ich kontekst.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję