Chcę ofertę
Menu
Linkowanie

Link juice

Link juice, znany również jako moc SEO (SEO juice, link equity), to termin używany przez specjalistów SEO, który odnosi się do wartości lub mocy przekazywanej do strony docelowej przez linki z innych stron internetowych. Polega to na przekazywaniu części reputacji i autorytetu strony A poprzez hiperłącze do strony B.

Cel i funkcje

Celem przekazywania link juice jest zwiększenie autorytetu i wiarygodności docelowej strony w oczach wyszukiwarek, takich jak Google. Mechanizm ten opiera się na założeniu, że linki są formą polecania i sugerują cenne lub ważne treści. Dzięki temu strony zdobywające wiele wartościowych odnośników mogą zyskiwać na znaczeniu i widoczności w wynikach wyszukiwania.

Wpływ na pozycjonowanie stron internetowych

Link juice kreuje mapę autorytetów w sieci internetowej, pozwalając algorytmom wyszukiwarek takich jak Google zrozumieć, które strony są uznawane za wartościowe źródła informacji przez inne strony oraz przez użytkowników sieci. Wartość przekazana przez linki wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie stron internetowych, ponieważ wyszukiwarki używają tej informacji jako jednego z sygnałów rankingowych.

NoFollow i DoFollow

Wyróżnia się linki NoFollow, które posiadają atrybut rel=”nofollow” mówiący wyszukiwarce, by nie przekazywała link juice, a tym samym nie uwzględniała danego linku podczas przekazywania PageRanku. W przeciwieństwie do nich linki DoFollow (bez atrybutu nofollow) pozwalają na przepływ mocy SEO i przyczyniają się do poprawy pozycji strony.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję