Chcę ofertę
Menu
Linkowanie

Site-wide link

Site-wide link to termin używany w zakresie optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO), który odnosi się do hiperłącz (linków) umieszczonych na wielu, często na wszystkich stronach witryny internetowej, zazwyczaj w nagłówku, stopce lub bocznych panelach (sidebar). Stosowane najczęściej w celu ułatwienia nawigacji lub promowania określonych treści, te linki są stałym elementem na całej stronie internetowej.

Cel i funkcje

Głównym celem site-wide linków jest ułatwienie użytkownikom dostępu do istotnych sekcji witryny z dowolnej strony. Mogą one prowadzić na przykład do strony głównej, strony kontaktowej, polityki prywatności, bloga, formularza subskrypcji lub inne ważne działy. Funkcjonalnie, ułatwiają one nawigację oraz mogą wspierać strategię SEO poprzez wzmocnienie wewnętrznego linkowania.

Linki site-wide w kontekście SEO

W SEO, site-wide linki były kiedyś popularną metodą na zwiększenie liczby linków wchodzących (backlinks), co miało korzystnie wpływać na ranking stron w wynikach wyszukiwania. W kontekście struktury strony, mogą one pomóc w definiowaniu hierarchii witryny oraz dystrybucji wartości strony (PageRank) między różnymi podstronami.

Korzyści

Potencjalna korzyść site-wide linków z punktu widzenia SEO obejmuje:

  • Ułatwienie użytkownikom nawigacji po stronie, co może zwiększać ich czas spędzony na stronie i ilość przeglądanych treści.
  • Poprawa wewnętrznej siły SEO poprzez wewnętrzne linkowanie.
  • Zwiększenie widoczności ważnych stron poprzez częstą ich ekspozycję na pozostałych podstronach witryny.

Potencjalne problemy

Site-wide linki mogą również przynieść problemy z SEO, takie jak:

  • Sztuczne i nadmierne linkowanie, co może być interpretowane przez algorytmy wyszukiwarek jako nadużycie, skutkujące penalizacją.
  • Rozcieńczenie wartości linków przychodzących, gdyż linki te są mniej wartościowe jeżeli pojawiają się na każdej stronie.
  • Wpływ na strukturę strony i hierarchię linków wewnętrznych, co może być mylące dla algorytmów indeksujących.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję