Co to jest content marketing?
To strategia marketingowa skupiająca się na tworzeniu atrakcyjnych treści i promocji ich w kanałach online. Rozwiązując problemy potencjalnych klientów, firma zyskuje uznanie i szanse na lead/polecenie.
Jakie firmy potrzebują content marketingu?
Gdy twój produkt i brand wyróżnia się spośród konkurentów, ale nie wiesz, jak dotrzeć do swoich klientów – content marketing jest dla ciebie.
Jakie korzyści przynosi marketing treści?
Jest to rodzaj reklamy inbound – to użytkownik znajduje markę, a nie reklama trafia do użytkownika. Długoterminowo buduje rozpoznawalność marki i merytoryczność brandu wśród konkurentów. Dodatkowo rozwój content marketingu wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach i zwiększa ruch organiczny.
Czym jest strategia content marketingowa?
Podczas ustalania strategii działań content marketing określamy grupę docelową, która z biznesowego punktu widzenia najlepiej przełoży się na oczekiwany efekt (ruch, konwersje, leady). Następnie dobieramy formę dotarcia i potrzeby wybranej grupy, a także jej potencjał i działania w czasie.
Po jakim czasie content marketing zaczyna przynosić efekty?
Czas na osiągnięcie efektów zależny jest od skali działań. Po pierwszych 3 miesiącach warto już ocenić efekty działań. Warto pamiętać, że treści przynoszą ruch i klientów także wiele miesięcy po ich stworzeniu.
Jakie treści tworzymy w ramach content marketingu?
Strategia content marketingowa może przyjąć różne formy. Może to być seria artykułów, grafik, praktycznych narzędzi. Czasami strategia może zakładać budowę całej sekcji blogowej lub portalu tematycznego. W ramach naszych działań skupiamy się na połączeniu elementów wizualnych – typu grafiki – z treścią w formie pisanej.
Jakie treści tworzymy w ramach content marketingu?
Rozwój brandu, jego rozpoznawalności, a także zasilenie strony praktycznymi i atrakcyjnymi dla internautów treściami przyczynia się do zwiększenia ruchu SEO – zarówno na nowe, jak i dotychczasowe treści na stronie WWW.
Czym się różni content marketing od social media marketingu?
Content tworzony w ramach content marketingu może zostać użyty także w social mediach, co podwyższy jego skuteczność. Social media marketing jest osobną usługą, która pomaga przyciągnąć więcej internautów do materiałów na stronie.