Chcę ofertę
Menu

Pozycjonowanie sklepu Shopify

Zwiększy przychody w swoim sklepie Shopify

Prowadzisz sklep internetowy oparty na Shopify i szukasz nowych klientów? Ruch z wyników organicznych to jedno z najlepiej konwertujących źródeł dla sklepów internetowych. Według badania Electriq Marketing współczynnik konwersji z wyszukiwarek często osiąga wyniki o 33% lepsze niż pozostałe źródła ruchu*. Prowadzimy pozycjonowanie sklepów Shopify od A do Z, skorzystaj z darmowej wyceny i zwiększaj zyski online w biznesie.

Wyślij zapytanie
Współpracowaliśmy z takimi sklepami jak:

Obszary działań pozycjonowania w Shopify

Pozycjonowanie Shopify

Audyt SEO Shopify

Konfiguracja wtyczek Shopify

Rozwój contentowy sklepu

Autorskie narzędzia

Migracja sklepu Shopify

W ramach usługi pozycjonowania sklepów Shopify zajmujemy się wszystkimi aspektami SEO, związanymi z e-commerce. Obejmują one:
• research fraz i analiza konkurencji,
• audyt SEO sklepu opartego na Shopify,
• analizę oraz rozwój drzewa kategorii i landing pages,
• pozycjonowanie sklepu z uwzględnieniem konwersji,
• link building i realizację strategii rozwoju sklepu,
• comiesięczne raportowanie i cykliczne statusy z klientem.

Audyt SEO Shopify to optymalizacja sklepu pod kątem technicznym. Uwzględnia również pozostałe standardy SEO, tj.:
• poprawa szybkości ładowania sklepu opartego na Shopify,
• optymalizacja techniczna Shopify pod kątem SEO,
• weryfikacja jakości oferty, produktów i treści w sklepie,
• action plan, rekomendacje i wsparcie przy wdrożeniu

Część zmian technicznych lub funkcjonalności zwiększających ruch można wdrożyć za pomocą wtyczek i pluginów. W ramach działań konfigurujemy i wyszukujemy optymalne rozwiązania dla twojego sklepu. Są to m.in.:
• konfiguracja najpopularniejszych wtyczek SEO dla Shopify,
• wsparcie przy wdrażaniu zmian (title, meta description i opisy kategorii),
• propozycje nowych wtyczek i rozwiązań w sklepie internetowym.

Przyspieszamy rozwój sklepu za pomocą contentu, tworząc content plany, rekomendacje lub tworząc treści na zlecenie klientów. Działania obejmują:
• rozwój opinii produktowych i procesu opiniowania,
• tworzenie opisów produktowych,
• rozwój opisów na stronach kategorii,
• artykuły e-commerce i content marketing

Wdrażamy i tworzymy na życzenie klienta niestandardowe rozwiązania, które sprawiają, że jesteś o krok przed konkurencją. Należy do nich:
• tworzenie autorskich narzędzi i wtyczek,
• obsługa i rozwój AI w sklepie Shopify,
• monitoring dostępności, szybkości ładowania i inne,
• zaawansowane raportowanie SEO.

Migrujesz swój sklep na Shopify, lub na inną platformę? Wspieramy w tym złożonym procesie i czuwamy nad tym, aby podczas procesu nie ucierpiał ruch z wyszukiwarek, a to wszystko dzięki:
• wsparciu przy migracjach sklepu z lub na Shopify,
• weryfikacji makiet i opiniowania zmian,
• monitoringu po migracji sklepu.

Pozycjonowanie sklepów Shopify – jak wygląda ten proces w IF.PL?

Pozycjonowanie sklepów Shopify

Kompleksowo zajmujemy się pozycjonowaniem sklepu opartego na Shopify – analizujemy słowa kluczowe, konkurencję, tworzymy plan działań i zwiększamy pozycje na kluczowe słowa związane z naciskiem na marże i ruch.

Audyt SEO sklepu Shopify

W ramach audytu SEO przeprowadzamy analizę techniczną sklepu, a także jego architekturę, ofertę oraz treści. Audyt zakończony jest listą zmian, które zwiększą ruch w kluczowych obszarach sklepu internetowego.

Konfiguracja wtyczek w CMS

Pomagamy na etapie optymalizacji sklepu, konfigurując najpopularniejsze wtyczki lub proponując nowe rozwiązania i funkcjonalności oparte na nich. Dodatkowo, wspieramy również na etapie wdrażania zmian w obszarze SEO.

Rozwój contentowy sklepu

Czuwamy nad rozwojem contentowym sklepu - tworzymy artykuły, opisy kategorii i produktów, a także wspieramy w procesie rozwijania opinii produktowych i planowaniu tematów na bloga. Każde z tych działań pomoże zwiększać ruch z SEO.

Autorskie narzędzia

Na życzenie klienta tworzymy autorskie rozwiązania z zakresu funkcjonalności w sklepie, wdrażania rozwiązań AI, monitorowania stanu sklepu oraz raportowania, aby umożliwić skuteczne zarządzanie działaniami SEO.

Migracja sklepu Shopify

Wspieramy w procesie migracji sklepu na platformę Shopify lub z niej na inną. Pomagamy na etapie projektowym opiniując makietę, a także w samym procesie migracji, minimalizując ryzyko spadków ruchu.

Wybrane case study

+150% w branży Parenting w 1,5 roku

W przypadku portali tematycznych pierwsze miejsce w badaniach Megapanelu to sukces w wielu wymiarach. Po pierwsze – zapewnia uwagę reklamodawców. Po drugie – daje pole position w wyścigu po nich, a także zwiększa wpływ brandu i serwisu na rynek. W poniższym case study opowiem jak wyglądał proces SEO w serwisie eDziecko, który w przeciągu półtora roku osiągnął pierwsze miejsce w kategorii parenting w Megapanelu oraz o wpływie SEO na ten wynik.

Rekomendacja

Z założycielami agencji IF.PL. pracowałem w latach 2015-2018 pełniąc funkcję dyrektora technologii i rozwoju produktów Gazeta.pl. Panowie stworzyli praktycznie od zera zespół ekspertów SEO. Mieliśmy wtedy problem związany z degradacją ruchu z wyszukiwarek. Uruchomiliśmy całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Z jednej strony były to zaawansowane technologicznie zmiany w systemie publikacji artykułów Gazeta.pl. Z drugiej, tworzyliśmy autorskie narzędzia wspomagające pracę nad SEO i zajmowaliśmy się edukacją redakcji. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy Panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl

Wchodzę w to, działajmy!

Wyślij wiadomość

FAQ – pozycjonowanie Shopify

Czym jest audyt SEO Shopify?

Audyt SEO sklepu opartego na Shopify stanowi pierwszy etap działań. Podczas tego kroku przygotowujemy listę technicznych i strategicznych zmian mających pośrednio lub bezpośrednio przyczynić się do wzrostów w wynikach wyszukiwania. Mogą one dotyczyć kwestii technicznych, jak również architektury, contentu oraz pracy innych zespołów.

Jak wygląda kampania pozycjonowania Shopify?

Po przygotowaniu audytu i planu działań, wspólnie z klientem ustalamy priorytety, rozdzielamy zadania i pracujemy nad rozwojem ruchu. Zapewniamy pełne wsparcie konsultacyjne, a także samodzielnie realizujemy zadania, które nie wymagają ingerencji klienta.

Co przygotować przed startem pozycjonowania?

Przed pozycjonowaniem sklepu internetowego należy upewnić się, że zasoby po Twojej stronie pozwalają na rozwój treści i wdrażanie zmian technicznych. Warto obliczyć, jaki ruch (i na jakich landing pages) uczyni inwestycję w SEO opłacalną. Pomoże to w ustaleniu priorytetów, a także późniejszej realizacji planu działań.

Czy obsługujecie inne platformy typu e-commerce?

Tak, oprócz platformy Shopify, prowadzimy proces pozycjonowania także na sklepach:
Magento,
Shoper,
• IdoSell,
Woocommerce,
Prestashop,
• RedCart.

Ile kosztuje pozycjonowanie Shopify?

Cena pozycjonowania sklepu Shopify zależy od skali działań, rozmiaru sklepu internetowego, konkurencyjności w branży oraz poziomu wyzwań. Kampanię SEO można zrealizować już od 2 000 zł netto dla małych sklepów w niszowych branżach. W przypadku dużych graczy i złożonych projektów, cena może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Kto wdraża zmiany SEO w sklepie internetowym?

Zespół IT po stronie klienta jest odpowiedzialny za wdrażanie rekomendacji technicznych, dlatego przed rozpoczęciem działań SEO warto zadbać o zasoby, czas i aspekty techniczne. Agencja wdraża elementy do zmiany w panelu Shopify na życzenie klienta.

Czy agencja poprawi także konwersję w moim sklepie?

W naszej ofercie mamy również usługi dotyczące optymalizacji konwersji. Podczas pozycjonowania Shopify, standardowym działaniem jest praca nad szybkością ładowania strony, co ma globalny wpływ na współczynnik konwersji. Dodatkowo poza standardowym pakietem, możemy także przygotowywać rekomendacje dotyczące konkretnych stron, jednak ostateczna decyzja należy do klienta.