Chcę ofertę
Menu
Wyszukiwarki

Google Pingwin

Google Pingwin (ang. Penguin) to algorytm wyszukiwania Google, którego głównym celem jest identyfikowanie i obniżanie pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania, które naruszają wytyczne dla webmasterów Google poprzez stosowanie technik sztucznego zwiększania rankingu witryny. Obejmuje to przede wszystkim użycie nieetycznych metod pozyskiwania linków zwrotnych (backlinks), znanych jako praktyki Black Hat SEO.

Cel i funkcje

Celem algorytmu Google Penguin jest poprawa jakości wyników wyszukiwania przez penalizowanie stron wykorzystujących manipulacyjne strategie linkowania, które nie służą użytkownikom, lecz mają jedynie na celu oszukiwanie algorytmu wyszukiwarki. Algorytm skupia się na identyfikacji takich praktyk i zmniejsza widoczność stron, które nie przestrzegają wytycznych Google.

Wprowadzenie aktualizacji

Aktualizacja Google Penguin została wprowadzona po raz pierwszy 24 kwietnia 2012 roku. Jej celem było przeciwdziałanie praktykom spamu linkowego i poprawienie jakości wyników wyszukiwania.

Najważniejsze daty aktualizacji:

  • Penguin 1.0 – 24 kwietnia 2012
  • Penguin 2.0 – 22 maja 2013
  • Penguin 3.0 – 17 października 2014
  • Penguin 4.0 – 23 września 2016

Znaczenie w SEO

Dziś Google Penguin jest kluczowym elementem algorytmu Google, mając wpływ na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce. Strony internetowe muszą przykładać większą uwagę do naturalności profilu linkowego i unikać technik mogących zostać uznanych za manipulacyjne.

Na co zwraca uwagę algorytm

Algorytm Google Pingwin bada m.in.:

  • Niskiej jakości linki, które nie wynikają z naturalnych rekomendacji, lecz są kupowane lub pozyskiwane przez wymianę.
  • Nadużycia w zakresie anchor text, czyli nadmierne i nienaturalne wykorzystywanie słów kluczowych w tekstach kotwiczących linki.
  • Sztuczne schematy linkowania mające na celu oszukiwanie algorytmu.

Podobne algorytmy Google

Google posiada także inne algorytmy, takie jak:

  • Google Panda – koncentruje się na jakości treści na stronach internetowych.
  • Google Hummingbird – ma na celu lepsze rozumienie zapytań użytkowników i dostarczanie bardziej trafnych wyników.

Algorytmy te współpracują, tworząc kompleksowy system oceny jakości stron internetowych i ich zgodności z wytycznymi Google, przez co mają wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję