Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Google Panda

Google Panda to algorytmiczna aktualizacja wyszukiwarki Google, wprowadzona po raz pierwszy w lutym 2011 roku. Jej głównym celem była identyfikacja stron o niskiej jakości treści i obniżenie ich pozycji w wynikach wyszukiwania, w celu promowania stron o wysokiej jakości i użyteczności dla użytkownika.

Aktualizacja Panda miała znaczący wpływ na strategie SEO, zmuszając webmasterów i specjalistów ds. SEO do skupienia się na tworzeniu wartościowej, unikatowej i wysokiej jakości treści, a także optymalizację systemów CMS i eliminację stron zawierających tzw. thin content (np. strony wewnętrznej wyszukiwarki, filtrów lub tagów).

Po początkowym wprowadzeniu, Google Panda doczekała się wielu iteracji i uaktualnień, stając się integralną częścią głównego algorytmu Google. Każda nowa wersja aktualizacji wprowadza dodatkowe zmiany i poprawki.

Wdrożenia algorytmu Google Panda

Oto lista wszystkich wdrożeń algorytmu Google Panda:

  1. Panda 1.0 – 23 lutego 2011
  2. Panda 2.0 – 11 kwietnia 2011
  3. Panda 2.1 – 9 maja 2011
  4. Panda 2.2 – 21 czerwca 2011
  5. Panda 2.3 – 23 lipca 2011
  6. Panda 2.4 – Sierpień 2011 (międzynarodowe wdrożenie)
  7. Panda 2.5 – 28 września 2011
  8. Panda 3.0 – 19 października 2011
  9. Panda 3.1 – 18 listopada 2011
  10. Panda 3.2 – 18 stycznia 2012
  11. Panda 3.3 – 27 lutego 2012
  12. Panda 3.4 – 23 marca 2012
  13. Panda 3.5 – 19 kwietnia 2012
  14. Panda 3.6 – 27 kwietnia 2012
  15. Panda 3.7 – 8 czerwca 2012
  16. Panda 3.8 – 25 czerwca 2012
  17. Panda 3.9 – 24 lipca 2012
  18. Panda 3.9.1 – 20 sierpnia 2012
  19. Panda 3.9.2 – 18 września 2012
  20. Panda 20 – 27 września 2012 (zintegrowane z głównym algorytmem)
  21. Panda #21 – 5 listopada 2012
  22. Panda #22 – 21 listopada 2012
  23. Panda #23 – 21 grudnia 2012
  24. Panda #24 – 22 stycznia 2013
  25. Panda #25 – 14 marca 2013 (ostatnie oficjalne ogłoszenie przed zintegrowaniem z głównym algorytmem)
  26. Panda 4.0 – 20 maja 2014
  27. Panda 4.1 – 23 września 2014
  28. Panda 4.2 – 18 lipca 2015 (stopniowe wdrożenie)

Po Panda 4.2, aktualizacje algorytmu Panda zostały zintegrowane z głównym algorytmem Google, co oznacza brak oficjalnych ogłoszeń o przyszłych aktualizacjach.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję