Chcę ofertę
Menu
Wyszukiwarki

Sitelinks

Sitelinks to dodatkowe linki wyświetlane pod głównym wynikiem wyszukiwania w wyszukiwarce Google, które prowadzą bezpośrednio do różnych sekcji strony internetowej. Celem ich wyświetlania jest ułatwienie użytkownikom nawigacji oraz szybsze dotarcie do poszukiwanych informacji na danej stronie internetowej. Rozwiązanie to zostało wprowadzone przez Google w 2006 roku.

Zazwyczaj sitelinki są prezentowane dla zapytań brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę marki lub firmy.

Funkcje Sitelinks

Funkcjonalność sitelinków obejmuje kilka aspektów:

  • Poprawa użyteczności wyników wyszukiwania. Umożliwia użytkownikom szybsze dotarcie do specyficznych treści na stronie, bez konieczności przechodzenia przez stronę główną.
  • Wzrost widoczności kluczowych sekcji witryny. Poszczególne sitelinks mogą wyróżniać najważniejsze lub najpopularniejsze sekcje strony, zazwyczaj są to np. kontakt, oferty produktów, blogi.
  • Rozpoznawalność marki. Pojawienie się sitelinków w wynikach wyszukiwania może wzmacniać rozpoznawalność marki i świadczyć o autorytecie strony internetowej.
Zrzut ekranu: Google sitelinks
Sitelinki wyświetlane dla zapytania agencja if.

Wybór sitelinków przez Google

Wybór sitelinks przez Google opiera się o algorytmy sztucznej inteligencji i zmienia się dynamicznie. Algorytmy te biorą pod uwagę takie czynniki jak:

  • Struktura strony i jej zrozumiałość dla wyszukiwarki, tj. czytelne linkowanie wewnętrzne i hierarchia na stronie.
  • Wartość i użyteczność danej sekcji strony dla użytkownika, określana na podstawie danych o ruchu i zachowaniach użytkowników.
  • Dopasowanie podstron do zapytania użytkownika.

Zazwyczaj sitelinki są prezentowane dla zapytań brandowych, czyli takich, które zawierają nazwę marki lub firmy. Szanse na to, że sitelinks pojawią się w wynikach wyszukiwania, wzrastają, gdy strona internetowa jest pierwszym wynikiem wyszukiwania i jest uznawana przez Google za oficjalną stronę danej marki.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję