Chcę ofertę
Menu
Linkowanie

TrustRank jest algorytmem wykorzystywanym w dziedzinie optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO), który ma za zadanie wykrywać i izolować strony internetowe o niskiej jakości, a przede wszystkim te, które znane są z implementowania technik spamowych. Algorytm został skonstruowany w taki sposób, by promować strony o wysokiej wiarygodności, zwiększając ich widoczność w wynikach wyszukiwania.

Warto zauważyć, że choć TrustRank jest często kojarzony z Google, szersze informacje na temat implementacji tego konkretnego algorytmu przez firmę są ograniczone, ze względu na ich tajemnice handlowe i ciągle ewoluujące metody walki ze spamem.

Funkcje TrustRank

Główną funkcją TrustRank jest dążenie do poprawy jakości wyników wyszukiwania poprzez odfiltrowywanie stron internetowych, które próbują manipulować rankingami. Algorytm opiera się na założeniu, że strony internetowe o wysokiej reputacji i zawartości są zazwyczaj połączone z innymi zaufanymi stronami. TrustRank rozpowszechnia zaufanie poprzez sieć linków, przyznając wyższe oceny tym stronom, które są połączone z zaufanymi źródłami.

Analiza linków

TrustRank przeprowadza analizę linków wychodzących i przychodzących, aby ocenić poziom zaufania każdej strony. Algorytm rozpoczyna pracę od weryfikacji małego zestawu stron, które są uznawane za wyjątkowo zaufane. Następnie za pomocą systematycznej analizy przepływu linków, algorytm rozszerza swoją bazę ocenianych stron, przypisując im oceny zaufania. Traktuje linki jako rekomendacje, gdzie link od zaufane strony działa jak silna rekomendacja.

Historia i rozwój

Pojęcie TrustRank zostało po raz pierwszy przedstawione w 2004 roku przez zespół naukowców z Uniwersytetu Stanford w publikacji zatytułowanej Combating Web Spam with TrustRank. Celem badań była walka z narastającym problemem spamu internetowego, który zagrażał rzetelności wyników wyszukiwania. TrustRank pojawił się jako jeden z systemów mających na celu zapewnienie większej wiarygodności wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, poprzez identyfikowanie i ukaranie stron stosujących nieetyczne metody pozycjonowania.

Warto zauważyć, że choć TrustRank jest często kojarzony z Google, szersze informacje na temat implementacji tego konkretnego algorytmu przez firmę są ograniczone, ze względu na ich tajemnice handlowe i ciągle ewoluujące metody walki ze spamem. Google nie publikuje szczegółowych danych na temat swoich algorytmów rankingowych, choć potwierdziło stosowanie różnych metod oceny zaufania i jakości stron.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję