Narzędzia

Sprawdź tagi hreflang

Narzędziem zweryfikujesz atrybuty hreflang dla każdego adresu URL. Wystarczy, że wkleisz URL poniżej, aby uzyskać szczegółowe informacje o wersjach językowych i regionalnych, co pozwoli Google na właściwe wyświetlanie Twojej strony użytkownikom z różnych regionów.



Narzędzie do sprawdzania hreflangów

Czym to jest hreflang i dlaczego jest ważny?

Hreflang to standard ustalony przez Google, który pomaga kierować odpowiednie treści na Twojej stronie do użytkowników międzynarodowych. Google stara się wyświetlać odpowiednią stronę użytkownikowi, ale czasami mogą wystąpić podobne strony w tym samym języku i może mieć trudności z określeniem, która z nich jest najbardziej odpowiednia. Może to skutkować wyświetleniem strony przeznaczonej dla rynku niemieckiego użytkownikowi mówiącemu po niemiecku w Austrii. Hreflang został zaprojektowany, aby rozwiązać ten problem, pozwalając określić, którą stronę chcesz, aby Google zwróciło na każdym rynku, pomagając zniwelować domysły!

Tutaj przeczytssz wszystko na temat prawidłowego tworzenia witryn wielojęzycznych.

Kiedy hreflang jest przydatny

Hreflang jest szczególnie przydatny w przypadkach, gdy kraj ma więcej niż jeden język, np. Szwajcaria, która ma trzy języki urzędowe. Hreflang pozwala kierować trzy wersje Twojej strony do użytkowników niemieckojęzycznych, francuskojęzycznych i włoskojęzycznych w Szwajcarii.

Patrząc na inny przykład, portugalski jest używany na całym świecie. Użytkownicy portugalscy w Brazylii powinni widzieć informacje lokalnych stron internetowych. Dzięki hreflang możesz upewnić się, że Google wie, która wersja Twoich portugalskich stron jest najbardziej odpowiednia dla brazylijskiego użytkownika.

Co się dzieje, gdy hreflang jest niepoprawny

Niepoprawny hreflang często powoduje, że Google ignoruje Twoje oznaczenia, co może skutkować niezwróceniem odpowiedniego wyniku użytkownikom szukającym Twojego produktu. Dlatego ważne jest, aby regularnie testować implementację i upewnić się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami.

Dlaczego ważne jest sprawdzanie tagów hreflang

W praktyce hreflang jest trudny do wdrożenia, ponieważ międzynarodowe strony internetowe często działają na różnych systemach i mają unikalne cechy, które mogą utrudniać logikę implementacji. Hreflang bardzo zależy od ciągłości łańcucha odniesień, jak tylko jedno odniesienie zostanie przerwane, może to unieważnić całą logikę. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że Twoje strony nie mają żadnych błędów.

Jak korzystać z tego narzędzia

Wystarczy, że wkleisz URL poniżej, aby uzyskać szczegółowe informacje o wersjach językowych i regionalnych, co pozwoli Google na właściwe wyświetlanie Twojej strony użytkownikom z różnych regionów.

Narzędzia SEO i Content
Ostatnio na blogu if.pl:
Pozycjonowanie lokalne w Google Maps. Jak być bardziej widocznym?
Pozycjonowanie lokalne w Google Maps. Jak być bardziej widocznym?

Dzięki Internetowi użytkownicy mają dostęp do firm z całego świata. Nadal jednak poszukują biznesów mających swoje miejsce w ich okolicy lub lokali...

Czytaj więcej
Duplicate content to zmora dla sklepów. Jak wpływa na pozycjonowanie? 
Duplicate content to zmora dla sklepów. Jak wpływa na pozycjonowanie? 

Duplicate content to wyzwanie dla właścicieli stron, zwłaszcza w e-commerce. Może obniżać widoczność w wyszukiwarce i wpływać na doświadczenia użyt...

Czytaj więcej
Blog firmowy na medal. Jak i dlaczego warto go prowadzić?
Blog firmowy na medal. Jak i dlaczego warto go prowadzić?

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko sposób na dzielenie się treściami z klientami, ale przede wszystkim inwestycja, która przynosi wymierne ef...

Czytaj więcej
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Więcej rekomendacji

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję