Narzędziem zweryfikujesz atrybuty hreflang dla każdego adresu URL. Wystarczy, że wkleisz URL poniżej, aby uzyskać szczegółowe informacje o wersjach językowych i regionalnych, co pozwoli Google na właściwe wyświetlanie Twojej strony użytkownikom z różnych regionów.
Sprawdź tagi hreflang
Narzędzie do sprawdzania hreflangów
Czym to jest hreflang i dlaczego jest ważny?
Hreflang to standard ustalony przez Google, który pomaga kierować odpowiednie treści na Twojej stronie do użytkowników międzynarodowych. Google stara się wyświetlać odpowiednią stronę użytkownikowi, ale czasami mogą wystąpić podobne strony w tym samym języku i może mieć trudności z określeniem, która z nich jest najbardziej odpowiednia. Może to skutkować wyświetleniem strony przeznaczonej dla rynku niemieckiego użytkownikowi mówiącemu po niemiecku w Austrii. Hreflang został zaprojektowany, aby rozwiązać ten problem, pozwalając określić, którą stronę chcesz, aby Google zwróciło na każdym rynku, pomagając zniwelować domysły!
Tutaj przeczytssz wszystko na temat prawidłowego tworzenia witryn wielojęzycznych.
Kiedy hreflang jest przydatny
Hreflang jest szczególnie przydatny w przypadkach, gdy kraj ma więcej niż jeden język, np. Szwajcaria, która ma trzy języki urzędowe. Hreflang pozwala kierować trzy wersje Twojej strony do użytkowników niemieckojęzycznych, francuskojęzycznych i włoskojęzycznych w Szwajcarii.
Patrząc na inny przykład, portugalski jest używany na całym świecie. Użytkownicy portugalscy w Brazylii powinni widzieć informacje lokalnych stron internetowych. Dzięki hreflang możesz upewnić się, że Google wie, która wersja Twoich portugalskich stron jest najbardziej odpowiednia dla brazylijskiego użytkownika.
Co się dzieje, gdy hreflang jest niepoprawny
Niepoprawny hreflang często powoduje, że Google ignoruje Twoje oznaczenia, co może skutkować niezwróceniem odpowiedniego wyniku użytkownikom szukającym Twojego produktu. Dlatego ważne jest, aby regularnie testować implementację i upewnić się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami.
Dlaczego ważne jest sprawdzanie tagów hreflang
W praktyce hreflang jest trudny do wdrożenia, ponieważ międzynarodowe strony internetowe często działają na różnych systemach i mają unikalne cechy, które mogą utrudniać logikę implementacji. Hreflang bardzo zależy od ciągłości łańcucha odniesień, jak tylko jedno odniesienie zostanie przerwane, może to unieważnić całą logikę. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że Twoje strony nie mają żadnych błędów.
Jak korzystać z tego narzędzia
Wystarczy, że wkleisz URL poniżej, aby uzyskać szczegółowe informacje o wersjach językowych i regionalnych, co pozwoli Google na właściwe wyświetlanie Twojej strony użytkownikom z różnych regionów.