Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Znacznik A HREF

Znacznik A HREF jest fundamentalnym elementem języka HTML (ang. HyperText Markup Language) używanego do strukturyzacji treści w internecie. Służy on do tworzenia hiperłączy, czyli interaktywnych odnośników, które po kliknięciu przenoszą użytkownika do innej strony internetowej, dokumentu PDF, obrazu, plików multimedialnych lub przenoszą użytkownika do programu poczty elektronicznej.

Kod HTML znacznika A HREF
Znacznik A HREF

Użycie znacznika a href i jego atrybutów pozwala na tworzenie efektywnych i zrozumiałych dla użytkownika odnośników, które jednocześnie mogą być optymalizowane pod kątem SEO.

Głównym składnikiem znacznika a href jest atrybut href określający docelowy adres URL. Struktura znacznika wygląda następująco:

<a href="https://example.com/">Tekst linku</a>

W kontekście optymalizacji pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) i zarządzania linkami, warto wspomnieć również o atrybucie rel, który może przyjąć różne wartości: nofollow, ugc i sponsored.

Nofollow

Wartość rel=”nofollow” przekazuje wyszukiwarkom informację, że nie powinny brać pod uwagę tego linku podczas obliczania rankingu strony docelowej. Przykład użycia:

<a href="https://example.com" rel="nofollow">Tekst linku</a>

UGC

Skrót UGC oznacza treść generowaną przez użytkowników (ang. User Generated Content). Wartość ta powinna być używana dla linków zamieszczonych na stronach przez użytkowników (np. w sekcjach komentarzy lub forów). Przykład użycia:

<a href="https://example.com" rel="ugc">Tekst linku</a>

Sponsored

Wartość rel=”sponsored” powinna być używana do linków, które są wynikiem umów sponsorowanych lub płatnych linków. Przykład użycia:

<a href="https://example.com" rel="sponsored">Tekst linku</a>

Innym istotnym atrybutem znacznika a href jest target, który może przyjąć wartość _blank. Pozwala on na otwarcie linku w nowym oknie przeglądarki, co jest szczególnie użyteczne w niektórych działaniach użytkownika. Przykład:

<a href="https://example.com" target="_blank">Tekst linku</a>
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję