Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Canonical

Atrybut rel=”canonical” jest znacznikiem HTML stosowanym w celu wskazania wyszukiwarkom, która wersja zduplikowanej lub bardzo podobnej strony internetowej jest kanoniczną, czyli preferowaną wersją do indeksowania. Znacznik ten pomaga w rozwiązaniu problemów powielonej treści, który może wpłynąć negatywnie na ranking strony w wynikach wyszukiwania.

Znacznik kanoniczny jest umieszczany w sekcji <head> strony HTML i wskazuje URL kanonicznej wersji strony. Na przykład:

<link rel="canonical" href="https://example.com/page/" />

Self-canonical

Self-canonical to sytuacja, w której strona wskazuje na samą siebie jako wersję kanoniczną. Jest to zalecane rozwiązanie mające na celu zapobieganie problemom z duplikacją treści, które mogą wynikać z różnych wersji tej samej strony przez wywołanie adresu strony w różnych wersjach URL. Na przykład:

  • Prefiks WWW. Ta sama strona wczytywana z przedrostkiem WWW i bez niego.
  • Protokół HTTP. Strona dostępna zarówno z protokołem HTTP jak i HTTPS.
  • Parametry URL. Wywołanie adresu z dodatkowym parametrem.

Cross-domain canonical

Cross-domain canonical odnosi się do praktyki polegającej na użyciu znacznika rel=”canonical” w celu wskazania kanonicznej wersji strony internetowej, która znajduje się na innej domenie. Metoda ta jest używana, gdy dwie różne strony na różnych domenach mają zduplikowaną lub bardzo podobną treść i jedna z nich jest uznana za preferowaną (kanoniczną) wersję.

Cross-domain canonical wykorzystywany jest również przy migracjach witryn pomiędzy domenami jako alternatywa dla przekierowań 301.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję