Chcę ofertę
Menu

Pozycjonowanie sklepów internetowych? Znamy się na tym 

Zdobądź nowych klientów z wyszukiwarek

Ruch z wyników organicznych to jedno z najlepiej konwertujących źródeł dla sklepów internetowych.  Według danych, współczynnik konwersji z wyszukiwarek często osiąga wyniki o 33% lepsze niż pozostałe źródła ruchu*. Przygotowujemy kampanie SEO dla e-commerce, które poprawiają widoczność w wyszukiwarkach i pomagają dotrzeć do potencjalnych klientów oraz zwiększyć przychody. 

Wyślij zapytanie
Współpracowaliśmy z takimi sklepami jak:

Obszary działań SEO dla e-commerce

Audyt SEO sklepu

Strategia SEO

Kampanie SEO

Optymalizacja konwersji

Rozwój sklepu

Content e-commerce

Audyt SEO sklepu internetowego to analiza strony pod kątem obecnych trendów SEO, potencjalnych błędów technicznych i globalnej oceny sklepu w oczach wyszukiwarek. Audyt pozwala zwiększyć ruch już po wdrożeniu i poprawia skuteczność późniejszych działań.

  • Audyt SEO sklepu internetowego
  • Porównanie z konkurencją w branży
  • Audyt szybkości ładowania strony

Strategia SEO, podczas której lokalizujemy mocne i słabe strony, konkurencję i obecną sytuacje, a oparciu o nie dostosowujemy plan działań na rynku pozwala zwiększyć trafność dobranych taktyk i w świadomy sposób osiągnąć cel.

  • Analiza SWOT sklepu pod kątem SEO
  • Opracowanie strategii krótko- i długoterminowych
  • Przygotowanie planu działań i priorytetów

Kampanie SEO dla sklepów internetowych to kompleksowe działania w wyszukiwarkach, obejmujące zarówno kwestie techniczne, off-site oraz contentowe. Dróg jest wiele, ale cel jest jeden - zwiększamy przychody i zyski.

  • Realizacja strategii krótko- i długoterminowych
  • Zwiększanie przychodów z kanału organic
  • Pozycjonowanie sezonowe zgodnie z trendami w branży

Optymalizacja konwersji pozwala zwiększyć współczynnik konwersji na stronach produktów i kategorii. Analizujemy layout, generujemy dodatkowe pomysły a także prowadzimy SEO w oparciu o zysk w konkretnych kategoriach.

  • Rekomendacje zmian w layoucie
  • Pomysły growth hack
  • Pozycjonowanie z uwzględnieniem konwersji

Wspieramy w zakresie rozwoju sklepu pod kątem procesów researchu, budowania opinii, tworzenia nowych Landing Pages pod kątem sprzedażowym oraz w projektach content marketingowych.

  • Rozwój opinii produktowych i procesu opiniowania
  • Wyszukiwanie i generowanie nowych Landing Pages
  • Content marketing dla e-commerce

Rozwijamy sklep internetowy w obszarze contentu, tworząc opisy, artykuły i dodatkowe materiały wzmacniające merytoryczność i jakość podstron w witrynie.

  • Tworzenie opisów produktowych
  • Rozwój opisów na stronach kategorii
  • Artykuły e-commerce i content marketing

SEO dla sklepów internetowych – jak wygląda ten proces w IF.PL?

Audyt SEO Sklepu internetowego

Analizujemy słowa kluczowe przynoszące największe przychody i lokalizujemy frazy, które wpisują twoi potencjalni klienci. Przeprowadzamy audyt sklepu internetowego i spisujemy rekomendacje wdrożeń.

Analiza konkurencji

Analizujemy konkurencję w branży e-commerce w celu znalezienia dobrych praktyk, włączamy najlepsze pomysły i szukamy dróg, które pomogą nam podnieść Twoją pozycję i przychody.

Roadmapa działań

Rekomendacje, które powstają na podstawie analizy konkurencji i audytu SEO układamy w porozumieniu z klientem w roadmapę działań. Zaczynamy od zadań, które dadzą najbardziej spektakularny efekt w postaci ruchu i przychodów.

Optymalizacja techniczna sklepu

Optymalizujemy techniczne elementy sklepu internetowego na wielu platformach, m.in. Magento, Shopify, Shoper, PrestaShop. Współpracujemy z działem IT przy dostosowaniu do standardów SEO.

Optymalizacja drzewa kategorii

Dostosowujemy drzewo kategorii – rozwijamy, oczyszczamy lub optymalizujemy je adekwatnie do potrzeb. Proponujemy nowe kategorie oraz kierunki ich rozwoju.

Rozwój kart produktów

Jakość i optymalizacja kart produktów, a także ich rozwój to kolejny krok w stronę zwiększenia ruchu SEO w sklepie internetowym. Analizujemy opinie, opisy i ich strukturę oraz pracujemy nad szeroko pojętym rozwojem.

Optymalizacja szybkości ładowania

Analizujemy, monitorujemy i poprawiamy szybkość ładowania strony, a także elementy Core Web Vitals zwiększające proc. konwersji w sklepie internetowym.

Optymalizacja konwersji w sklepie

Analizujemy i przygotowujemy rekomendacje w celu zwiększenia współczynnika konwersji. Ustalamy priorytety SEO i pozycjonujemy frazy w oparciu o ROI i inne KPI przychodowe.

Zwiększamy ruch i przychody

W naszych działaniach skupiamy się na zwiększaniu ruchu z wyszukiwarek oraz przychodów sklepu internetowego. Ustalamy cele i weryfikujemy w czasie ich realizację, w razie potrzeby natychmiastowo podejmując – niekiedy ciężkie – decyzje o zmianie kierunku.

Wybrane case study

+150% w branży Parenting w 1,5 roku

W przypadku portali tematycznych pierwsze miejsce w badaniach Megapanelu to sukces w wielu wymiarach. Po pierwsze – zapewnia uwagę reklamodawców. Po drugie – daje pole position w wyścigu po nich, a także zwiększa wpływ brandu i serwisu na rynek. W poniższym case study opowiem jak wyglądał proces SEO w serwisie eDziecko, który w przeciągu półtora roku osiągnął pierwsze miejsce w kategorii parenting w Megapanelu oraz o wpływie SEO na ten wynik.

Rekomendacja

Z założycielami agencji IF.PL. pracowałem w latach 2015-2018 pełniąc funkcję dyrektora technologii i rozwoju produktów Gazeta.pl. Panowie stworzyli praktycznie od zera zespół ekspertów SEO. Mieliśmy wtedy problem związany z degradacją ruchu z wyszukiwarek. Uruchomiliśmy całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Z jednej strony były to zaawansowane technologicznie zmiany w systemie publikacji artykułów Gazeta.pl. Z drugiej, tworzyliśmy autorskie narzędzia wspomagające pracę nad SEO i zajmowaliśmy się edukacją redakcji. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy Panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl

Wchodzę w to, działajmy!

Wyślij wiadomość

FAQ – pozycjonowanie sklepów internetowych

Czym jest audyt SEO sklepu? 

Audyt SEO sklepu internetowego jest pierwszym etapem działań, podczas którego przygotowujemy listę technicznych i strategicznych zmian mających pośrednio lub bezpośrednio przyczynić się do wzrostów w wynikach wyszukiwania. Mogą one dotyczyć kwestii technicznych, jak również architektury, contentu czy pracy innych zespołów.

Jak wygląda kampania SEO e-commerce?

Po stworzeniu audytu i planu działań ustalamy wspólnie z klientem priorytety, rozdzielamy zadania i pracujemy nad rozwojem ruchu. Zapewniamy pełne wsparcie konsultacyjne, a także realizujemy samodzielnie zadania niewymagające ingerencji klienta.

Co przygotować przed startem pozycjonowania?

Przed pozycjonowaniem sklepu internetowego warto upewnić się, że zasoby po Twojej stronie pozwalają na rozwój treści i wdrażanie zmian technicznych, a także obliczyć, jaki ruch (i na jakich landing pages) uczyni inwestycję w SEO opłacalną. Pomoże to w ustaleniu priorytetów, a także późniejszej realizacji planu działań.

Czy obsługujecie platformy typu Magento, Shopify lub IdoSell?

Mamy doświadczenie w działaniu zarówno na sklepach Magento, Shopify, IdoSell, jak i innych rozwiązaniach dostępnych na rynku (WooCommerce, Prestashop, Shoper, RedCart, etc.).

Ile kosztuje SEO dla sklepów internetowych?

Cena pozycjonowania w e-commerce zależy od skali działań, rozmiarów sklepu internetowego oraz konkurencyjności w branży i poziomu wyzwania. Kampanię SEO można zrealizować od 3 000 zł netto dla małych sklepów w niszowych branżach, do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, w przypadku dużych graczy na rynku i złożonych projektów.

Kto wdraża zmiany SEO w sklepie internetowym?

Rekomendacje techniczne wdraża zespół IT po stronie klienta, dlatego przed rozpoczęciem działań SEO warto zadbać o odpowiednią przepustowość. Elementy do zmiany po stronie CMS wdraża agencja na życzenie klienta.

Czy agencja poprawi także konwersję w moim sklepie?

W naszej ofercie mamy także zadania dotyczące optymalizacji konwersji. Standardowym działaniem podczas pozycjonowania jest praca nad szybkością ładowania strony przekładająca się globalnie na współczynnik konwersji. Poza standardowym pakietem możemy także przygotowywać rekomendacje dotyczące konkretnych stron, jednak decyzja należy do klienta.