Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Core Web Vitals

Core Web Vitals (skrót: CWV) to zestaw metryk wprowadzony przez Google w celu oceny jakości doświadczenia użytkownika (UX) na stronie internetowej. Te metryki skupiają się na trzech głównych aspektach strony: szybkości ładowania, interaktywności oraz stabilności układu wizualnego. Od 2021 roku Core Web Vitals stały się jednym z czynników rankingowych w algorytmie wyszukiwania Google.

Zrzut ekranu z PageSpeed Insights prezentujący wyniki Core Web Vitals
Wyniki Core Web Vitals z testu PageSpeed Insights.

Składniki CWV

Core Web Vitals składają się z trzech głównych metryk:

  • Largest Contentful Paint (LCP). Mierzy czas potrzebny na załadowanie największego elementu wizualnego na stronie. Optymalny czas to poniżej 2,5 sekundy.
  • First Input Delay (FID). Ocena czasu od momentu, kiedy użytkownik pierwszy raz interaguje z witryną (np. kliknięcie) do momentu, gdy strona może na to odpowiedzieć. Optymalny czas to poniżej 100 milisekund.
  • Cumulative Layout Shift (CLS). Mierzy niestabilność układu strony, oceniając jak bardzo elementy na stronie „skaczą” podczas ładowania. Optymalna wartość to poniżej 0,1.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję