Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Crawl budget

Crawl Budget to termin używany w dziedzinie optymalizacji wyszukiwarek (SEO), który odnosi się do liczby stron na witrynie, które roboty wyszukiwarki mogą zaindeksować w określonym czasie. Koncept ten jest szczególnie istotny dla dużych witryn z wieloma podstronami, gdzie efektywne wykorzystanie budżetu indeksowania ma kluczowe znaczenie dla widoczności w wynikach wyszukiwania.

Crawl budget składa się z dwóch głównych komponentów – crawl rate limit i crawl demand. Crawl rate limit to maksymalna liczba zapytań indeksujących, które bot wyszukiwarki może wykonać na stronie bez zakłócania działania witryny. Crawl demand odnosi się z kolei do potrzeby indeksowania danej strony internetowej, co zależy od jej popularności i aktualizacji treści.

Czynniki wpływające na crawl budget

Do czynników mających wpływ na crawl budget zaliczamy m.in.:

  • błędy serwera,
  • duplikacja treści,
  • system nawigacji witryny,
  • niezoptymalizowane linkowanie wewnętrzne,
  • pętle przekierowań występujące w dużych ilościach,
  • błędy w systemach CMS, generujące nieskończone liczby nowych adresów URL.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję