Domain Rating (DR) to metryka opracowana przez narzędzie Ahrefs, służąca do oceny autorytetu domeny internetowej na podstawie profilu jej linków zwrotnych. Wskaźnik ten jest często używany przez specjalistów ds. SEO do oceny siły i wiarygodności strony, zwłaszcza w kontekście strategii budowania linków.
Domain Rating metryką specyficzną dla Ahrefs i nie wiąże się bezpośrednio ani nie wpływa na algorytm czy ranking strony w wynikach wyszukiwania Google.
Jak obliczany jest Domain Rating?
DR jest mierzony na skali od 0 do 100, gdzie wyższe wartości wskazują na większy autorytet i siłę domeny w oczach wyszukiwarek.
DR oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że jest łatwiej zwiększyć swój rating z 20 na 30 niż z 70 na 80. Proces ten polega na badaniu, ile unikalnych domen linkuje do danej strony, jaka jest jakość tych domen wg Ahrefs i ile mają one własnych linków zwrotnych.
Jak wykorzystywany jest DR?
Pomocny w ocenie autorytetu strony, DR jest często używany przez specjalistów SEO do badania konkurencji, oceny potencjalnych partnerów do link buildingu czy analizy możliwości pozycjonowania strony. Jest jednak metryką specyficzną dla Ahrefs i nie wiąże się bezpośrednio ani nie wpływa na algorytm czy ranking strony w wynikach wyszukiwania Google.
Jakość pozyskanego linka zwrotnego (ang. backlink) nie jest bezpośrednio skorelowana ze wskaźnikiem DR domeny, z której pochodzi. Z uwagi na jawny mechanizm działania, wskaźnik DR jest podatny na manipulację.