Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Google Search Console

Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) to narzędzie oferowane przez Google, które pozwala właścicielom witryn monitorować, jak ich strona jest indeksowana przez Google i optymalizować jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Zrzut ekranu z panelu Google Search Console

Funkcje i zastosowania GSC

Monitoring indeksowania: Pozwala użytkownikom sprawdzić, które strony ich witryny są indeksowane przez Google, a które nie, oraz dlaczego.

  • Wyświetlanie błędów: Informuje o błędach, które mogą utrudniać indeksowanie strony przez Google, takich jak problemy z plikiem robots.txt, błędy 404 czy problemy z mobilną użytecznością.
  • Dane o zapytaniach wyszukiwania: Pokazuje, jakie zapytania kluczowe kierowały użytkowników na stronę, jak często strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania oraz jaki był średni CTR (Click Through Rate) dla tych zapytań.
  • Linki do Twojej witryny: Prezentuje, które witryny linkują do Twojej strony oraz które strony w Twojej witrynie są najczęściej linkowane.
  • Optymalizacja dla urządzeń mobilnych: Umożliwia analizę wydajności strony na urządzeniach mobilnych i wskazuje potencjalne problemy.
  • Wysłanie mapy strony (sitemap): Pozwala użytkownikom przesłać mapę strony w formacie XML, aby pomóc Google lepiej zrozumieć strukturę witryny.
  • Usunięcie URL z indeksu Google: Jeśli użytkownik chce usunąć konkretną stronę z wyników wyszukiwania Google, może to zrobić za pomocą Google Search Console.
  • Testowanie i edycja pliku robots.txt: Użytkownicy mogą przetestować, czy ich plik robots.txt działa poprawnie i, jeśli potrzebują, wprowadzić w nim zmiany.
  • Otrzymywanie powiadomień: Gdy Google wykryje problem z witryną, tak jak np. malware czy problemy z jakością treści, właściciel otrzyma powiadomienie (w centrum powiadomień GSC oraz drogą emailową na adres, na który zostało zarejestrowane konto GSC).

Google Search Console jest kluczowym narzędziem dla właścicieli stron internetowych, specjalistów SEO oraz deweloperów, którzy chcą monitorować, jak ich strona jest widoczna i funkcjonuje w Google. Dzięki niemu można lepiej zrozumieć, jak użytkownicy trafiają na stronę i jakie elementy strony mogą wymagać optymalizacji.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję