Google Trends to darmowa usługa oferowana przez Google, umożliwiająca analizę trendów w wyszukiwarkach internetowych. Pozwala na wgląd w statystyki dotyczące poszczególnych fraz kluczowych wyszukiwanych na świecie.

To przydatne narzędzie dla osób prowadzących strony internetowe, blogi czy portale newsowe, ponieważ pozwala obserwować sezonowość i zmienność popularności różnych tematów.
Google Trends może być wykorzystywany do planowania działań marketingowych, tworzenia treści czy analizowania ruchu w mediach społecznościowych. Jest również pomocny w identyfikowaniu nowych nisz rynkowych. Narzędzie warto wykorzystać do:
- planowania kampanii,
- real time marketingu,
- content marketingu,
- kampanii z influencerami.
Google Trends nie pokazuje liczby zapytań (ang. Search Volume) a zainteresowanie danym hasłem w konkretnym czasie i regionie. Algorytm znajduje dzień, w którym użytkownicy najczęściej szukali danego hasła i nadaje mu wartość 100. Pozostałe dni system oznacza innymi wartościami, proporcjonalnie w stosunku do wartości bazowej. Jego przewagą jest szybka reakcja na zmiany.
W Google Trends możesz sprawdzić:
- sezonowość zapytania,
- frazy zyskujące na popularności,
- porównanie fraz,
- najgorętszy temat w danym kraju w konkretnym roku,
- zainteresowanie danym tematem w poszczególnych województwach.