Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Google Trends

Google Trends to darmowa usługa oferowana przez Google, umożliwiająca analizę trendów w wyszukiwarkach internetowych. Pozwala na wgląd w statystyki dotyczące poszczególnych fraz kluczowych wyszukiwanych na świecie.

Zrzut ekranu z narzędzia Google Trends porównującego popularność haseł ChatGPT oraz Bard

To przydatne narzędzie dla osób prowadzących strony internetowe, blogi czy portale newsowe, ponieważ pozwala obserwować sezonowość i zmienność popularności różnych tematów.


Google Trends może być wykorzystywany do planowania działań marketingowych, tworzenia treści czy analizowania ruchu w mediach społecznościowych. Jest również pomocny w identyfikowaniu nowych nisz rynkowych. Narzędzie warto wykorzystać do:

  • planowania kampanii,
  • real time marketingu,
  • content marketingu,
  • kampanii z influencerami.


Google Trends nie pokazuje liczby zapytań (ang. Search Volume) a zainteresowanie danym hasłem w konkretnym czasie i regionie. Algorytm znajduje dzień, w którym użytkownicy najczęściej szukali danego hasła i nadaje mu wartość 100. Pozostałe dni system oznacza innymi wartościami, proporcjonalnie w stosunku do wartości bazowej. Jego przewagą jest szybka reakcja na zmiany.


W Google Trends możesz sprawdzić:

  • sezonowość zapytania,
  • frazy zyskujące na popularności,
  • porównanie fraz,
  • najgorętszy temat w danym kraju w konkretnym roku,
  • zainteresowanie danym tematem w poszczególnych województwach.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję