Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Mobile Friendly Test

Mobile Friendly Test (pol. Test optymalizacji mobilnej) to narzędzie dostarczane przez Google, mające na celu analizę i ocenę dostosowania strony internetowej do urządzeń mobilnych. Test pokazuje, jak strona jest widoczna i funkcjonuje na urządzeniach mobilnych, oferując również rekomendacje na temat tego, jak można poprawić jej wydajność i dostępność dla użytkowników mobilnych.

Narzędzie „Mobile Friendly Test” przestało działać 1 grudnia 2023 roku. Google twierdzi, że użyteczność stron mobilnych nadal jest ważna, ale teraz dostępne są inne, bardziej zaawansowane, narzędzia takie jak Lighthouse od Chrome.

Zrzut ekranu z narzędzia Mobile Friendly Test

Po wprowadzeniu adresu URL strony do narzędzia, Mobile Friendly Test skanuje stronę i przedstawia raport, który zawiera:

  • Wizualizację. Jak strona wygląda na urządzeniu mobilnym.
  • Ocena. Czy strona jest 'mobilnie przyjazna’ czy nie.
  • Rekomendacje. Sugestie dotyczące poprawy użyteczności i dostępności strony na urządzeniach mobilnych.

Specjaliści SEO wykorzystują narzędzie Mobile Friendly Test m.in. do weryfikacji w jaki sposób Google widzi renderowaną stronę, gdy nie mają dostępu do Google Search Console (np. witryna konkurencji).

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję