Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Domain Rating

Domain Rating (DR) to metryka opracowana przez narzędzie Ahrefs, służąca do oceny autorytetu domeny internetowej na podstawie profilu jej linków zwrotnych. Wskaźnik ten jest często używany przez specjalistów ds. SEO do oceny siły i wiarygodności strony, zwłaszcza w kontekście strategii budowania linków.

Jak obliczany jest Domain Rating?

DR jest mierzony na skali od 0 do 100, gdzie wyższe wartości wskazują na większy autorytet i siłę domeny w oczach wyszukiwarek.

DR oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że jest łatwiej zwiększyć swój rating z 20 na 30 niż z 70 na 80. Proces ten polega na badaniu, ile unikalnych domen linkuje do danej strony, jaka jest jakość tych domen wg Ahrefs i ile mają one własnych linków zwrotnych.

Jak wykorzystywany jest DR?

Pomocny w ocenie autorytetu strony, DR jest często używany przez specjalistów SEO do badania konkurencji, oceny potencjalnych partnerów do link buildingu czy analizy możliwości pozycjonowania strony. Jest jednak metryką specyficzną dla Ahrefs i nie wiąże się bezpośrednio ani nie wpływa na algorytm czy ranking strony w wynikach wyszukiwania Google.

Jakość pozyskanego linka zwrotnego (ang. backlink) nie jest bezpośrednio skorelowana ze wskaźnikiem DR domeny, z której pochodzi. Z uwagi na jawny mechanizm działania, wskaźnik DR jest podatny na manipulację.

Rekomendacje
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Anna Dulęba
Anna Dulęba
Head Of Marketing, Domiporta.pl
Współpraca z Pawłem przy projekcie wyszukiwarki nieruchomości Domiporta.pl była przyjemnością. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu ruch organiczny w ciągu kilku miesięcy wzrósł o ponad 50%.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję