Chcę ofertę
Menu
Techniczne SEO

Atrybut hreflang

Hreflang to atrybut stosowany w HTML służący do informowania wyszukiwarek o językowym i/lub regionalnym targetowaniu danej strony. Dzięki temu wyszukiwarki wiedzą, której wersji strony powinny użyć dla użytkowników w zadanym regionie lub posługujących się danym językiem.

Więcej na temat SEO dla witryn wielojęzycznych dowiesz się z artykułu Nie tylko Hreflang. O czym pamiętać przy witrynie wielojęzycznej.

Celem użycia atrybutu hreflang jest zapewnienie, aby odpowiednie wersje językowe lub regionalne strony były prezentowane odpowiednim użytkownikom w wynikach wyszukiwania. Może to być szczególnie przydatne dla stron dostępnych w wielu wersjach językowych lub dostosowanych do różnych krajów.

Składnia atrybutu hreflang

Parametr hreflang należy umieścić w tagu w sekcji strony głównej i podstron. Alternatywnie można to zrobić poprzez sitemapę XML oraz nagłówek http (dla treści innych niż HTML, np. pliki PDF).

Struktura atrybutu w formie kodu HTML umieszczonego w sekcji HEAD – przykładowo dla regionów Polski, Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec i Austrii – wygląda następująco:

<link rel="alternate" hreflang="pl-PL" href="https://example.pl" />
<link rel="alternate" hreflang="en-GB" href="https://example.pl/en/" />
<link rel="alternate" hreflang="en-US" href="https://example.pl/us/" />
<link rel="alternate" hreflang="de-DE" href="https://example.pl/de/" />
<link rel="alternate" hreflang="de-AT" href="https://example.pl/at/" />

Warto pamiętać

  • Kod języka i kraju. Używane kody opierają się na normie ISO 639-1 dla języków (np. „en” dla angielskiego) oraz na normie ISO 3166-1 alpha-2 dla krajów (np. „US” dla Stanów Zjednoczonych).
  • Unikanie błędów. Ważne jest, aby dokładnie zdefiniować wersje językowe i regionalne, unikając błędnych odniesień, które mogą wprowadzić wyszukiwarkę w błąd.
  • Wersja ogólna. Można użyć wartości x-default w atrybucie hreflang do określenia wersji strony dla użytkowników, dla których nie została utworzona specyficzna wersja językowa lub regionalna.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję