Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Citation Flow

Citation Flow (CF) to metryka opracowana przez firmę Majestic, która mierzy siłę przekazywania wartości przez linki kierujące do danej strony internetowej lub domeny. Metryka ta opiera się na ilości oraz popularności linków prowadzących do ocenianej strony, nie uwzględniając jednak jakości tych linków. CF wykorzystywany jest przez specjalistów SEO przy realizacji strategii link buildingowych.

Trust Flow w serwisie Majetsic.com

Geneza powstania CF

Citation Flow został wprowadzony przez Majestic SEO, firmę specjalizującą się w analizie danych i mapowaniu internetu, jako część ich zestawu narzędzi do analizy linków. Metryka ta została stworzona, aby dostarczyć użytkownikom narzędzi do analizy profilu linków strony oraz do łatwiejszego zrozumienia, jak linkowanie wpływa na widoczność w internecie. CF, obok Trust Flow (TF), jest częścią unikalnego algorytmu firmy i stanowi element bardziej kompleksowych narzędzi oceny strony internetowej.

CF nie ma bezpośredniego przełożenia na wyniki w wyszukiwarce Google, ponieważ jest narzędziem niezależnym od algorytmów stosowanych przez Google.

Obliczanie Citation Flow

Citation Flow jest obliczany na podstawie analizy linków wchodzących do danej witryny. Algorytm bierze pod uwagę liczbę tych linków. Im więcej linków prowadzących do witryny z różnych źródeł, tym wyższy może być Citation Flow. Jednak metryka ta nie rozróżnia linków o wysokiej jakości od tych o niskiej jakości.

Inne wskaźniki

Oprócz Citation Flow, istnieją inne wskaźniki wykorzystywane do oceny siły i jakości profilu linków danej strony czy domeny:

  • Trust Flow (TF) – także od Majestic, ten wskaźnik mierzy jakość linków na podstawie zaufania do domen, z których pochodzą.
  • Domain Rating (DR) – wskaźnik stworzony przez Ahrefs, który ocenia siłę profilu linkowego domeny, bazując na skali od 0 do 100.
  • Domain Authority (DA) – metryka Moz, która przewiduje jak dobrze strona może się rankować w wynikach wyszukiwarki Google, również bazując na analizie linków i innych czynników.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję