Google Moja Firma (ang. Google My Business) to darmowa usługa internetowa Google, która umożliwia właścicielom firm zarządzanie obecnością online w różnych produktach Google, takich jak wyszukiwarka Google i Mapy Google.
Usługa ta pozwala na aktualizację informacji o firmie, zarządzanie recenzjami, publikację postów oraz analizowanie interakcji z klientami. To fundament pozycjonowania lokalnego, ponieważ przy zapytaniach lokalnych, wizytówki Google Moja Firma pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
Wizytówki Google Moja Firma pojawiają się także w usłudze Mapy Google po lewej stronie.
Usługa Google Moja Firma jest kierowana głównie do właścicieli firm mających fizyczną, stacjonarną lokalizację oraz sprzedających produkty lub świadczących usługi lokalnie.
W ramach usługi Google Moja Firma przedsiębiorstwo może stworzyć wizytówkę Google, która pozwala na wyświetlanie szczegółowych informacji o działalności w wynikach wyszukiwania Google i na Mapach Google. Mogą one obejmować nazwę firmy, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, link do strony internetowej, zdjęcia, recenzje od użytkowników, a nawet posty z aktualnościami lub promocjami.
Według Google trzema najważniejszymi czynnikami w pozycjonowaniu lokalnym są:
- rozgłos (ang. prominence),
- odległość (ang. distance),
- dopasowanie (ang. relevance).