Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

Page Authority

Page Authority (PA) to wskaźnik opracowany przez firmę Moz, służący do przewidywania, jak dobrze dana strona internetowa będzie się plasować w wynikach wyszukiwania. PA jest wynikiem algorytmu Moz, przedstawianym w postaci punktowej skali od 1 do 100. Wyższe wartości na tej skali oznaczają większy potencjał strony do osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Narzędzia Moz

Page Authority (PA) to wskaźnik opracowany i wykorzystywany przez firmę Moz, który nie ma bezpośredniego przełożenia na wyniki w wyszukiwarce Google. PA jest narzędziem stworzonym przez Moz do oceny potencjału strony internetowej do zajmowania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak jego wartości nie są bezpośrednio związane z algorytmami stosowanymi przez Google.

Cel i funkcje

Page Authority jest używane przez specjalistów SEO i marketerów do oceny siły konkretnych stron oraz do tworzenia strategii link buildingu. Jest to przydatne narzędzie w procesie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, pozwalające na określenie, które strony wymagają wzmocnienia i są warte większych działań promocyjnych.

Obliczanie Page Authority

PA obliczany jest na podstawie danych z indeksu internetowego Moz – Mozscape. Zawiera wiele czynników, takich jak liczba i jakość linków zwrotnych (backlinks) czy jakość treści na stronie. Moz wykorzystuje algorytm machine learning do symulacji algorytmów wyszukiwarek i oceny potencjalnych stron. Model ten jest regularnie aktualizowany, aby odzwierciedlać zmiany w algorytmach wyszukiwarek.

Kluczowe czynniki mające wpływ na Page Authority:

  • Liczba linków zwrotnych
  • Jakość linków zwrotnych
  • Jakość treści strony
  • Optymalizacja SEO strony

Page Authority vs. Domain Authority

Podczas gdy Page Authority ocenia potencjalną moc rankingu indywidualnej strony, Domain Authority (DA) ocenia siłę całej domeny lub subdomeny i jej zdolność do rankingu. DA jest wyższego poziomu i bardziej holistyczną metryką, którą specjaliści SEO używają do oceny całej domeny zamiast pojedynczej podstrony.

Podobne wskaźniki

Inne firmy zajmujące się SEO stworzyły podobne wskaźniki, takie jak:

  • URL Rating (UR) od firmy Ahrefs, który mierzy siłę profilu backlinków konkretnej strony internetowej.
  • Trust Flow od Majestic, który mierzy jakość linków do strony z zaufanych źródeł.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję