Chcę ofertę
Menu
Narzędzia

SemRush

SemRush to narzędzie, które pozwala specjalistom SEO (ang. Search Engine Optimization) badać i analizować widoczność domen w Google. Oprogramowanie pomaga między innymi w przeprowadzaniu analizy konkurencji i działań link buildingowych, badaniu słów kluczowych, monitorowaniu pozycji w wynikach wyszukiwania czy optymalizacji contentu.

Zrzut ekranu SemRush

Kto używa SemRusha?

SemRush jest używany przez różne grupy profesjonalistów, w tym specjalistów SEO, menedżerów SEM, specjalistów od marketingu treści, analityków rynku, agencje marketingowe oraz właścicieli firm i stron internetowych, którzy chcą monitorować i poprawiać widoczność swoich witryn w wynikach wyszukiwania.

Funkcje dostępne w narzędziu SemRush

Analiza Słów Kluczowych:

  • Identyfikacja i analiza słów kluczowych, które są ważne dla strategii SEO i SEM.
  • Śledzenie pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.
  • Sugerowanie nowych słów kluczowych na podstawie analizy konkurencji i trendów.

Audyt SEO:

  • Skanowanie i analiza strony internetowej pod kątem błędów i problemów SEO.
  • Sugerowanie działań naprawczych i optymalizacyjnych.

Analiza Konkurencji:

  • Monitorowanie ruchu i aktywności konkurentów w sieci.
  • Analiza słów kluczowych, dla których konkurenci rankują się wysoko.
  • Porównanie strategii linkowania i zawartości z konkurencją.

Analiza Reklam PPC (Pay-Per-Click):

  • Monitorowanie i analiza kampanii reklamowych konkurencji.
  • Identyfikacja luk w strategiach reklamowych.

Analiza Ruchu Strony:

  • Monitorowanie i analiza ruchu na stronie, w tym źródeł ruchu i zachowania użytkowników.

Narzędzia do Tworzenia Zawartości:

  • Analiza i sugestie dotyczące optymalizacji treści na stronie pod kątem SEO.
  • Generowanie pomysłów na treści, które mogą przyciągnąć ruch.

Monitorowanie Linków Zwrotnych (Backlinks):

  • Analiza profilu linków zwrotnych strony.
  • Identyfikacja i monitorowanie linków, które prowadzą do strony.

Raporty i Dashboardy:

  • Tworzenie spersonalizowanych raportów i paneli kontrolnych z kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI).

Integracja z Inne Narzędzia:

  • Możliwość integracji z Google Analytics, Google Search Console i innymi narzędziami, co pozwala na centralizację danych.

SemRush jest wszechstronnym narzędziem, które oferuje szeroki zakres funkcji niezbędnych do skutecznej optymalizacji i promocji witryn internetowych w organicznych i płatnych wynikach wyszukiwania. Umożliwia dogłębną analizę, strategię i monitorowanie działań marketingowych w oparciu o rzetelne dane.

Historia SemRush

  • 2008. Powstanie SemRush jako narzędzia SEO, początkowo skoncentrowane na analizie konkurencji i badaniu słów kluczowych.
  • 2012. Wprowadzenie narzędzia „Site Audit”, które automatyzuje proces audytu strony pod kątem problemów technicznych SEO.
  • 2014. Dodanie narzędzia „Position Tracking”, które umożliwia monitorowanie pozycji wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania w czasie rzeczywistym.
  • 2016. Integracja z Google Analytics i Google Search Console, co pozwala na bardziej szczegółową analizę danych i śledzenie wyników SEO.
  • 2017. Uruchomienie narzędzia „On Page SEO Checker”, które dostarcza rekomendacji optymalizacyjnych dla poszczególnych stron.
  • 2018. Wprowadzenie funkcji „Keyword Magic Tool”, która umożliwia użytkownikom generowanie obszernych list słów kluczowych na podstawie analiz wyszukiwań.
  • 2019. SemRush osiąga 5 milionów użytkowników na całym świecie.
  • 2020. Wprowadzenie narzędzia „Backlink Analytics”, które oferuje szczegółową analizę profili linków zwrotnych konkurencji.
  • 2021. Publiczna oferta akcji (IPO) SemRush na giełdzie NASDAQ, co oznacza ważny krok w rozwoju firmy i jej dalszej ekspansji.
  • Lipiec 2022. Integracja z platformą Shopify, co umożliwia użytkownikom zarządzanie SEO bezpośrednio z panelu administracyjnego Shopify.
  • Październik 2022. Aktualizacja narzędzia „Keyword Magic Tool”, zwiększenie bazy danych o nowe frazy kluczowe i rozszerzenie możliwości filtrowania wyników.
  • Luty 2023. Wprowadzenie narzędzia „Backlink Gap”, które umożliwia porównanie profilu linków zwrotnych z konkurencją i identyfikację możliwości zdobycia nowych linków.
  • Kwiecień 2023. Dodanie funkcji „Content Outline Builder”, która pomaga użytkownikom w tworzeniu szkieletów artykułów i treści na podstawie najlepszych praktyk SEO.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję