Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Audyt SEO

Audyt SEO to kompleksowa analiza i ocena strony internetowej mająca na celu zidentyfikowanie problemów i szans w zakresie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Proces ten pozwala na zrozumienie, w jaki sposób strona jest interpretowana przez wyszukiwarki internetowe oraz jakie elementy mogą być poprawione, by zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Cel audytu SEO

Głównym celem audytu SEO jest zidentyfikowanie czynników, które mogą wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zaproponowanie działań naprawczych lub optymalizacyjnych. Audyt pomaga również w monitorowaniu efektów działań SEO oraz w analizie konkurencji.

Główne elementy audytu

  • Analiza techniczna. Obejmuje sprawdzenie stanu technicznego strony, takiego jak czas ładowania, responsywność, struktura URL, użycie pliku robots.txt, mapa strony (sitemap), stan kodu HTML i inne.
  • Analiza treści. Ocena jakości i unikatowości treści dostępnych na stronie, optymalizacja nagłówków, używanie słów kluczowych, struktura treści oraz ocena i optymalizacja metadanych (np. title, meta description).
  • Analiza linkowania wewnętrznego. Skupia się na optymalizacji linkowania wewnętrznego, głębokości osadzenia treści.
  • Analiza backlinków. Badanie profilu linków prowadzących do strony, identyfikacja potencjalnie szkodliwych linków oraz analiza strategii pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych.
  • Analiza użyteczności i doświadczenia użytkownika (UX). Ocena designu, nawigacji, czytelności treści, interakcji użytkownika ze stroną oraz szybkości ładowania.
  • Analiza konkurencji. Zidentyfikowanie głównych konkurentów w branży, analiza ich strategii SEO i pozycji w wyszukiwarkach.
  • Analiza słów kluczowych. Badanie, jakie słowa kluczowe są dla strony najważniejsze, analiza pozycji strony dla tych słów oraz identyfikacja nowych, potencjalnie cennych słów kluczowych.

Wykorzystywane narzędzia

Do przeprowadzenia audytu SEO wykorzystuje się różne narzędzia, takie jak Screaming Frog, Sitebulb SEMrush, Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console, URLProfiler, SimilarWeb i inne, które pomagają w gromadzeniu i analizie danych dotyczących audytowanej witryny.

Audyt SEO jest kluczowym elementem strategii optymalizacji dla wyszukiwarek. Dzięki niemu można zrozumieć, w jaki sposób poprawić widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co może prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie i, w konsekwencji, wzrostu konwersji.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję