Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Ruch organiczny

Ruch organiczny (organic traffic) to termin używany do opisania odwiedzin na stronie internetowej, które pochodzą z organicznych wyników wyszukiwania. Wyniki organiczne to te, które pojawiają się naturalnie na stronie wyników wyszukiwania (SERP), na podstawie ich dopasowania dla zapytania użytkownika, a nie w wyniku płatnych działań reklamowych.

Pojęcie „ruch organiczny” jest używane naprzemiennie z terminami: ruch z wyników organicznych, ruch naturalny, ruch z wyszukiwarek, ruch z wyników naturalnych, ruch SEO, ruch z organicznych wyników wyszukiwania, ruch bezpłatny oraz organic traffic. Wszystkie te wyrażenia odnoszą się do użytkowników odwiedzających stronę internetową poprzez kliknięcie niepłatnych, naturalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.

Ruch organiczny można sprawdzić za pomocą narzędzi do analizy danych, w tym Google Analytics 4 (GA4) i Google Search Console (GSC). GA4 oferuje szczegółowy wgląd w ruch na stronie, w tym liczby i procent odwiedzin pochodzących z wyników organicznych.

Z kolei GSC dostarcza informacje o tym, jak strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google, co pomaga zrozumieć, jakie zapytania prowadzą do organicznych odwiedzin strony. Integracja GSC z GA4 dodatkowo uszczegóławia i precyzuje te dane.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję