Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Ban w Google

Ban (od słowa banicja, wygnanie) odnosi się do działań podejmowanych przez wyszukiwarkę, które mają na celu ukaranie strony internetowej za naruszenie wytycznych dla webmasterów ustalonych przez Google. Ban wiążę się przeważnie z całkowitym usunięciem witryny z indeksu Google.

Ban nakładany jest w skrajnych przypadkach, gdy witryna internetowa poważnie narusza Wytyczne Google dla Webmasterów. Przyczynami nałożenia bana na stronę internetową mogą być:

  • spam,
  • manipulacja wynikami wyszukiwania,
  • pozyskiwanie niskiej jakości linków,
  • generowanie w witrynie doorway pages,
  • indeksowanie dużej liczby wyników wyszukiwania w obrębie witryny.

Aby sprawdzić, czy strona otrzymała ban od Google, wystarczy wprowadzić polecenie „site:domena.pl” w wyszukiwarce Google, gdzie „domena.pl” to adres witryny. Jeśli strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że została wykluczona z indeksu.

Ban w SEO jest jednym z najpoważniejszych form ukarania, które może spotkać witrynę internetową. Jest to zazwyczaj konsekwencja stosowania technik tzw. Black Hat SEO, czyli technik optymalizacji strony, które są sprzeczne z wytycznymi wyszukiwarek.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję