Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe to zestaw wytycznych i kryteriów stosowanych przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, do oceny i klasyfikacji stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Ich celem jest określenie, które strony najlepiej odpowiadają zapytaniu użytkownika i zapewnienie najbardziej wartościowych oraz dopasowanych treści na wysokich pozycjach w SERPach. Czynniki te obejmują zarówno aspekty techniczne, contentowe, a także popularność witryny internetowej i zaufanie wśród użytkowników.

Wpływ na pozycję strony

Czynniki rankingowe wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania poprzez oceny takie jak:

  • Dopasowanie. Jak dobrze strona odpowiada na zapytanie użytkownika.
  • Autorytet. Jak bardzo strona jest uznawana za źródło wiarygodnej i cennej wiedzy w swojej branży.
  • Użyteczność. Łatwość nawigacji, szybkość wczytywania strony i dostępność na różnych urządzeniach.

Najważniejsze czynniki rankingowe

  1. Jakość treści:

    • Oryginalność i unikatowość zawartości.
    • Dokładność, kompletność i głębia tematu.
    • Świeżość treści i częstość aktualizacji.
  2. Jakość linków:

    • Ilość i jakość linków zwrotnych z innych witryn (backlinks).
    • Dopasowanie i autorytet strony linkującej.
    • Różnorodność profili linkujących.
  3. Szybkość witryny:

    • Czas ładowania strony, zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych.
    • Optymalizacja obrazów i zasobów.
    • Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak kompresja danych i pamięć podręczna przeglądarki.
  4. Optymalizacja on-page:

    • Stosowanie poprawnych znaczników HTML oraz meta tagów opisujących zawartość strony (np. tytuł i opis meta).
    • Struktura adresów URL, która jest logiczna i przyjazna dla użytkowników oraz botów wyszukiwarek.
    • Wykorzystanie nagłówków (H1, H2, H3 itp.) do organizacji treści na stronie.
    • Optymalizacja dla słów kluczowych, w tym ich prawidłowe rozmieszczenie i gęstość.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję