Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Filtr algorytmiczny

Filtr algorytmiczny w kontekście optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO) odnosi się do automatycznie stosowanej przez wyszukiwarkę, takiej jak Google, procedury oceny jakości stron internetowych w celu ustalenia ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Filtry te są wbudowanymi komponentami algorytmów rankingowych i działają na zasadzie heurystycznej, identyfikując potencjalne manipulacje oraz próby sztucznego zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania, które nie przystają do wytycznych wyszukiwarek.

Cel i funkcje

Celem filtrów algorytmicznych jest zapewnienie użytkownikom wyszukiwarki najbardziej dopasowanych i wartościowych wyników. Filtry te działają prewencyjnie, aby wyeliminować z wyników wyszukiwania strony o niskiej jakości, zawierające spam, nadużywające słów kluczowych lub stosujące inne niedozwolone praktyki SEO.

Przyczyny i konsekwencje

Witryna może otrzymać filtr algorytmiczny w przypadku stwierdzenia, że stosuje techniki zabronione przez wytyczne wyszukiwarek. Konsekwencjami nałożenia filtru mogą być:

  • Znaczny spadek pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Ograniczenie widoczności strony internetowej,
  • Spadek ruchu organicznego.

Filtr algorytmiczny vs. filtr manualny

Filtr algorytmiczny różni się od filtru manualnego, który jest wynikiem ręcznej interwencji pracownika wyszukiwarki. W przypadku filtra manualnego, ocena witryny jest wynikiem bezpośredniej oceny przez pracownika wyszukiwarki, który może nałożyć sankcje za naruszenie wytycznych. Filtr algorytmiczny jest natomiast aplikowany automatycznie przez algorytmy wyszukiwarki, bez konieczności bezpośredniego nadzoru ludzkiego.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję