Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Google Core Update

Google Core Update to zbiór zmian w algorytmie wyszukiwania Google, wprowadzany w celu poprawy jakości i trafności wyników wyszukiwania. W przeciwieństwie do mniejszych, częstych aktualizacji, Core Updates mogą wpłynąć na widoczność wielu stron i znacząco zmienić wyniki wyszukiwania.

Google Core Updates mają kluczowe znaczenie dla specjalistów SEO i właścicieli stron. Zrozumienie natury tych aktualizacji i odpowiednia adaptacja jest kluczem do utrzymania lub poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kiedy pojawiają się Core Updates?

Specjaliści SEO dowiadują się o większych aktualizacjach algorytmu Google głównie na dwa sposoby.

Po pierwsze, Google często ogłasza takie zmiany za pośrednictwem mediów społecznościowych lub na swoim blogu, informując o szczegółach aktualizacji. Po drugie, specjaliści obserwują duże zmiany i przetasowania w wynikach wyszukiwania, co sugeruje, że mogła nastąpić aktualizacja.

Zrzut ekranu z narzędzia Algoroo
Zrzut ekranu z narzędzia Algoroo monitorującego zmiany w wynikach wyszukiwania.

W tym drugim przypadku pomocne są narzędzia, które obserwują zachowania wyników wyszukiwania. M.in. Algoroo, AccuRanker, Mozcast.

Najważniejsze aktualizacje

Poniżej znajduje się lista najważniejszych aktualizacji algorytmów Google.

Nazwa aktualizacjiData pierwszego wystąpieniaOpis aktualizacji
FloridaListopad 2003Pierwsza duża aktualizacja mająca na celu walkę z nieuczciwymi technikami SEO.
PandaLuty 2011Zmniejszenie widoczności stron z niskiej jakości treścią i farm treści.
PenguinKwiecień 2012Walka z nienaturalnymi linkami i spamem linków.
HummingbirdSierpień 2013Poprawa zrozumienia zapytań użytkowników i semantycznego wyszukiwania.
PigeonLipiec 2014Poprawa wyników lokalnych i wzmocnienie powiązań z wynikami map Google.
MobilegeddonKwiecień 2015Preferencja dla stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych.
RankBrainPaździernik 2015Wprowadzenie sztucznej inteligencji do analizy i interpretacji zapytań.
PossumWrzesień 2016Zwiększenie różnorodności wyników lokalnych oraz filtracja powtarzających się wyników.
FredMarzec 2017Ukierunkowanie na strony z niską jakością treści i nadmierną ilością reklam.
Medic UpdateSierpień 2018Poprawa jakości wyników dla zapytań związanych ze zdrowiem i medycyną.
BERTPaździernik 2019Lepsze zrozumienie kontekstu i niuansów języka naturalnego w zapytaniach.
Core Web Vitals UpdateCzerwiec 2021Ocena stron pod kątem doświadczenia użytkownika, w tym szybkości ładowania.
Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję