NAP odnosi się do spójności nazwy firmy (Name), adresu (Address) oraz numeru telefonu (Phone Number) w całym internecie. Jest to kluczowy czynnik dla lokalnego SEO, który wpływa na pozycjonowanie firm w wynikach wyszukiwania lokalnych.
NAP jest kluczowym elementem w pozycjonowaniu lokalnym. Wyszukiwarki cenią sobie spójność informacji NAP i uwzględniają je w algorytmach rankingu, dlatego wizytówka NAP zawierająca spójne i dokładne informacje na różnych stronach internetowych pomaga wzmocnić rozpoznawalność firmy w lokalnych, a w konsekwencji także w ogólnokrajowych wynikach wyszukiwania.
Istnieje wiele serwisów i portali, na których można opublikować wizytówkę NAP firmy. Niektóre z nich to:
- Targeo,
- PKT,
- Panorama firm,
- BiznesFinder,
- Business Navigator,
- Opendi,
- MisterWhat,
- Firmy.net,
- Aleo,
- Lento,
- Gumtree,
- Gratka,
- TerazOtwarte.
Aby skutecznie wykorzystać potencjał NAP, informacje o firmie powinny być zawsze aktualne i spójne na wszystkich platformach.