Operatory Google to specjalne znaki lub frazy, które można dodać do zapytań wyszukiwania w celu filtrowania i precyzyjniejszego dostosowania wyników. Są one często używane przez badaczy, analityków i specjalistów ds. SEO do uzyskania bardziej zaawansowanych, celowanych wyników.
Popularne operatory Google
- „” – cudzysłów ogranicza wyniki wyszukiwania do tych, które zawierają dokładnie dopasowaną frazę,
- site: – ogranicza wyszukiwanie do określonej strony internetowej lub domeny,
- filetype: – ogranicza wyniki wyszukiwania do określonych typów plików,
- intitle: – szuka określonych słów kluczowych w tytule stron internetowych,
- allintitle: – wyszukuje strony, które zawierają kilka słów w tytule,
- intext: – szuka określonego słowa kluczowego w treści stron internetowych,
- allintext: – zwraca wyniki wyszukiwania, które zawierają kilka słów w treści,
- daterange: – umożliwia wyszukiwanie wyników w określonym zakresie dat,
- before: – pokazuje wyniki wyszukiwania sprzed konkretnej daty,
- after: – pokazuje wyniki wyszukiwania po konkretnej dacie,
- related: – znajduje strony internetowe, które są podobne do określonej domeny,
- cache: – wyświetla wersję strony zapisaną w pamięci podręcznej Google,
- info: – dostarcza informacje o określonej stronie internetowej, takie jak strony powiązane, wersje zapisane w pamięci podręcznej itp.,
- define: – szuka definicji określonego słowa,
- weather: – wyświetla aktualną prognozę pogody dla określonej lokalizacji.