Chcę ofertę
Menu
Fundamenty SEO

Wyniki płatne

Wyniki płatne, znane również jako reklamy PPC (Pay-Per-Click), reklamy sponsorowane lub wyniki sponsorowane, to wyraźnie oznaczone obszary w wyszukiwarkach internetowych, które pokazują treści reklamowe opłacone przez reklamodawców. Ich głównym celem jest oferowanie widoczności reklamodawcom na stronach wyników wyszukiwania (SERP) w celu przyciągnięcia ruchu na ich strony internetowe i promowanie konkretnych produktów bądź usług.

Cel i funkcje

Wyniki płatne pozwalają reklamodawcom na osiągnięcie lepszej widoczności w wyszukiwarkach poprzez umieszczenie ich reklam powyżej lub obok wyników organicznych. Ma to na celu przyciągniecie uwagi użytkownika wyszukiwarki i zachęcanie do kliknięcia w reklamę, generując potencjalnego klienta dla reklamodawcy.

Odróżnienie od wyników organicznych

Zrzut ekranu z Google: Wyniki sponsorowane

Ważne jest podkreślenie, że wyniki płatne nie mają wpływu na pozycje w wynikach organicznych. Są to dwie odrębne metody pozyskiwania ruchu. Wyniki płatne są oznaczane jako Sponsorowane lub podobnymi oznaczeniami, aby zaznaczyć różnicę. Stanowisko Google wyraźnie wskazuje, że płatne kampanie reklamowe nie wpływają na ranking w wynikach organicznych wyszukiwania.

System licytacji

W reklamach płatnych, jak w platformie Google Ads, stosowany jest system licytacji oparty na słowach kluczowych. Reklamodawcy określają kwotę, jaką są gotowi zapłacić za kliknięcie w swoją reklamę, związaną z określonym słowem kluczowym. Platformy tego typu często wykorzystują aukcje na żywo do ustalania, które reklamy zostaną wyświetlone oraz ich pozycję na stronie wyników wyszukiwania. Elementy takie jak maksymalna oferta PPC, jakość i związane z reklamą strony docelowe oraz wskaźnik klikalności (CTR) są brane pod uwagę w procesie określania, która reklama pojawia się na czołowych pozycjach.

Rekomendacje
Karol Mielczarek
Karol Mielczarek
Specjalista ds. E-commerce, EDAXO
Ze specjalistami z IF.PL pracowaliśmy nad odbudową spadków po migracji sklepu i wróciliśmy na ścieżkę wzrostów ruchu organic. Podczas działań z agencją osiągnęliśmy blisko 60% wzrostów widoczności w Google i przeprowadziliśmy kolejną, tym razem udaną migrację sklepu EDAXO.
Tomasz Machała
Tomasz Machała
CEO Nocowanie.pl - Grupa WP
Z chłopakami z IF zrobiliśmy kilka dużych projektów – zarówno wydawniczych, jak i ecommercowych. Cenię założycieli i ich firmę za komunikatywność, rozumienie potrzeb biznesu, trzeźwe myślenie i wspieranie nas zawsze wtedy, gdy tego potrzebowaliśmy. Mocno rekomenduję.
Tomasz Bienias
Tomasz Bienias
OKR ekspert, właściciel OKRy.pl
Z założycielami agencji IF.PL uruchomiliśmy w Agorze całą gamę projektów i zmian, które trwały w sumie około 18 miesięcy. Wysiłek się opłacił. Dzięki zaangażowaniu i wykorzystaniu ekspertyzy panów, zwiększyliśmy ruch z Google praktycznie dwukrotnie.
Zaufali nam

Lubimy technologię, ale też ciasteczka! Dlatego nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.

W porządku, akceptuję